مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

ثبت برند مبلمان

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ 0 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

این روزها در بازار کار شاهد این هستیم که داشتن برند اهمیت خاصی دارد. اگر شما هم در بازار مبل مشغول به کار هستید و در رابطه با ثبت برند مبلمان سوال هایی دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید، زیرا قصد داریم در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 45 روز کاری

هزینه: 3،500،000 تومان

ثبت طرح و برند مبلمان

اهمیت داشتن برند

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که چرا ما به یک برند نیاز داریم. توجه داشته باشید که یک برند به منزله نام تجاری شما در بازار کار است، یعنی در بین مشتری ها، رقیب ها و حتی تولید کننده ها با این نام شناخته می شوید، از این رو این نام اهمیت بالایی برای شما خواهد داشت.

به عنوان مثال تصور کنید که شما تولیدی مبل دارید و مبل هایی با کیفیت را هم تولید می کنید، اگر شخصی از محصول شما رضایت داشته باشد، با چه نامی آن را به دیگران معرفی کند؟ با چه نامی بار بعدی از محصولات شما خرید کند؟ با توجه به این موارد به خوبی با اهمیت داشتن برند آشنا شدیم.

ثبت برند مبلمان

بعد از انتخاب یک نام برای مبل های خود، باید برای ثبت برند اقدام کنیم، اما چرا؟ دلیل اصلی ثبت برند مبلمان این است که شخص یا شرکت دیگری از این نام انتخابی برای خود استفاده نکند. نام مبل های شما، به منزله اعتبار شما است، حال تصور کنید که شخص دیگری از این اعتبار به نفع خود استفاده کند!

هر چه زحمت کشیده اید و اعتبار کسب کرده اید، در یک شب از بین می رود و خوب این موضوع برای هیچ کسی خوشایند نیست. البته در مواردی این انتخاب نام برند شما می تواند عمدی باشد و در مواردی هم شاهد این هستیم که این کار به صورت سهوی اتفاق می افتد. به عنوان مثال شخصی از شهر دیگری بدون آن که شما را بشناسد، نام تجاری شما را برای محصولات مبلی خود ثبت می کند.

برای جلوگیری از این کارها چه روشی وجود دارد؟ با ثبت برند مبلمان به سادگی از انتخاب نام تجاری خود (چه به صورت عدمی و چه به صورت سهوی) جلوگیری خواهید کرد. یعنی اگر برند خود را در اداره مالکیت معنوی به ثبت برسانید، دیگر کسی نمی تواند نام تجاری شما را یا حتی مشابه نام تجاری شما را در طبقه مبلمان به ثبت برساند.

مزیت های ثبت برند مبلمان

این که بدانیم ثبت برند مبلمان چه مزیت هایی را برای ما دارد، باعث می شود که با رغبت بیشتری به دنبال این کار باشیم و برند یا همان نام تجاری خاصی را برای محصولات خود انتخاب کنیم.

  • برند به شما کمک می کند که در زمان کمتری در بازار کسب و کار شناخته شوید و این شناخته شدن سود مالی بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • به شما کمک می کند که نام تجاری برای خود داشته باشید و آن را گسترش دهید.
  • برای شما مشتری های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
  • در صورتی که قصد دارید نمایندگی هایی برای خود داشته باشید، برند در این کار به شما کمک خواهد کرد.
  • این امکان را به شما می دهد که از وام ها و تسهیلات بانکی بتوانید بهتر و بیشتر استفاده کنید.
  • به مشتری ها کمک می کنید که شما را بهتری بشناسند و کسب و کار شما را به دیگران هم معرفی کنند.

شرایط ثبت برند مبلمان

قبل از آن که برای ثبت برند مبلمان خود اقدام کنید، باید در ابتدا با شرایط این کار آشنا شوید، تا به خوبی این شرایط را برای خود مهیا کنید، از این رو پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

  • حتما استعلام بگیرید

خوب یکی از اصلی ترین شرایطی که برای داشتن برند باید به آن توجه کنید، این است که برند (نام تجاری) شما در گذشته به ثبت نرسیده باشد. برای این کار باید در ابتدا طبقه فعالیت خود را مشخص کنید و این کار را هم اداره مالکیت معنوی انجام می دهد، بعد از تعیین طبقه باید اقدام به استعلام برند کنید.

توجه داشته باشید که اگر در طبقه مبلمان در گذشته برندی مشابه با نام تجاری انتخابی شما وجود داشته باشد، اجازه ثبت آن به شما داده نخواهد شد. از این رو یکی از مهم ترین شرایطی که باید به ان توجه کنید، همین تکراری نبودن نام انتخابی است.

  • دریافت مجوزهای لازم

برای ثبت برند مبلمان به مجوز هم نیاز دارد، اما این مجوز متناسب با فعالیت شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر قصد دارید به صورت فروشنده مبلمان فعالیت کنید، مجوز از اتحادیه و اصناف کافی است و در صورتی که می خواهید به صورت تولیدی فعالیت کنید، باید جواز تاسیس هم داشته باشید.

از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که برای اطلاع دقیق از مجوزهایی که لازم دارید، با کارشناس های ما تماس بگیرید، تا متناسب با هدفی که دارید، پاسخگوی شما باشند. لازم به ذکر است که این مشاوره ها به صورت رایگان انجام خواهند شد.

  • جمع آوری مدارک مورد نیاز

برای ثبت برند مبلمان هم مانند کارهای دیگر به یک سری مدارک نیاز دارید، به شما توصیه می کنیم که قبل از آن که برای ثبت اقدام کنید، این مدارک را جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که زمان کمتری را صرف کنید و طبیعتا همه ما می دانیم که در این روزها و در بازار کار، زمان چه فاکتور مهم و کاربری به حساب می آید.

مدارک لازم برای ثبت برند مبلمان

مدارک لازم برای ثبت برند مبلمان

همانطور که گفتیم برای ثبت برند مبلمان به یک سری مدارک نیاز دارید، این مدارک با توجه به نوع برند شما متفاوت هستند، اما مگر برندها چند نوع دارند؟! با ما همراه باشید که این موضوع را هم برای شما شرح دهیم.

1) برند حقیقی

هنگامی که یک شخص به عنوان صاحب امتیاز برند معرفی شود، در این حالت می گوییم که برند شخصی یا حقیقی به ثبت رسیده است.

2) برند حقوقی

در مواردی هم شاهد این هستیم که یک شرکت به عنوان صاحب امتیاز برند معرفی می شود، در این حالت می گوییم برند شرکتی یا حقوقی به ثبت رسیده است.

با توجه به نوع برند که در بالا به آن اشاره کردیم، مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مبلمان هم متفاوت خواهد بود.

ثبت برند مبلمان برای اشخاص حقیقی

  • کپی از مدارک هوییتی و شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • از مجوزهای فعالیت خود هم کپی تهیه کنید.
  • اگر برند شما لاتین است، کارت بازرگانی هم نیاز دارید.

ثبت برند مبلمان برای اشخاص حقوقی

  • کپی از مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • در صورتی که شرکت شما تغییراتی داشته است، از روزنامه رسمی تغییرات هم کپی تهیه کنید.
  • برای برند لاتین به کارت بازرگانی هم نیاز خواهید داشت.
  • مجوزهایی که برای فعالیت خود کسب کرده اید را هم ارائه دهید.

مراحل ثبت برند مبلمان

قبل از هر چیزی باید بگوییم که شما به تنهایی نمی توانید ثبت برند مبلمان را انجام دهید، زیرا نیاز به اطلاعات دقیقی دارد و این کار پیچیدگی های خاصی هم دارد، از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که از یک شرکت معتبر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

  • در ابتدا اطلاعات صاحب امتیاز برند (شخص یا شرکت) را در سیستم اداره مالکیت معنوی ثبت می کنید.
  • در مرحله بعدی باید مدارک لازم را بازگذاری کنید.
  • سپس باید هزینه مربوطه را پرداخت کنید.
  • شماره اظهارنامه برای شما ارسال می شود.
  • مراحل نهایی انجام خواهد شد.

اگر چه مراحل فوق ساده به نظر می آیند، اما هر یک از آن ها پیچیدگی های خاص خود را دارد.

هزینه ثبت برند مبلمان

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای متقاضیان ثبت برند مبلمان پیش می آید، این است که چه هزینه ای را باید بپردازند. در ابتدا باید بگوییم که این هزینه در مقایسه با مزیت هایی که برند برای شمابه دنبال خواهد داشت، بسیار ناچیز است، پس به فکر آینده کسب و کار خود باشید.

در ادامه باید بگوییم، همانطور که گفتیم برندها می توانند با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند، پس طبیعتا هزینه ای که برای یک برند پرداخت می کنید، با دیگری می تواند متفاوت باشد، از این رو نمی توان مبلغی را به طور ثابت و دقیق به عنوان هزینه برند مبلمان بیان کرد.

از آن جایی که قصد داریم اطلاعاتی مفید در اختیار مخاطب ها قرار دهیم، در ادامه فاکتورهایی را بیان می کنیم که متناسب با آن هزینه برند مبلمان برای شما مشخص می شود، پس ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

  • نوع برند، صاحب برند شخصی حقیقی باشد، یا شخصی حقوقی

لازم به ذکر است که هزینه برند حقوقی بیشتر از هزینه برند حقیقی است.

  • تعداد طبقه های برند شما

طبیعتا هر چه تعداد طبقه های برند شما بیشتر باشد، هزینه پرداختی شما هم افزایش پیدا می کند.

در نهایت باید بگوییم با تماس با کارشناس های ما به طور رایگان می توانید از هزینه برند خود مطلع شوید.

اگر باز هم در رابطه با ثبت برند مبلمان سوال خاصی دارید، آن را با ما در میان بگذارید، تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مشاهده نظرات بیشتر
تماس