مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

ثبت برند فروشگاه اینترنتی

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ 0 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

امروزه کسب و کارهای زیادی در بستر اینترنت مدیریت می شود. بسیاری از کسب و کارها هم در فضای سنتی پیش می رود و هم فروشگاه اینترنتی خودشان را دارند. برخی از این افراد تنها به داشتن فروشگاه اینترنتی بسنده می کنند. در هر صورت ثبت برند در حوزه ی تجارت آنلاین و فروشگاه اینترنتی باعث می شود بتوانید در این فضا به خوبی و در سطح وسیعی فعالیت کنید.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 45 روز کاری

هزینه: 3،500،000 تومان

با ما موافقید که فروش اینترنتی در حال فراگیر شدن است به طوری که برای کمتر خریدی از خانه خارج می شویم؟

ثبت برند فروشگاه اینترنتی

ثبت اسم فروشگاه

وقتی می خواهید فروش اینترنتی خود را شروع کنید، قطعا باید مجوز آنلاین داشته باشید. حدس می زنیم در این لحظه به این موضوع فکر می کنید که پس چرا بعضی فروشگاه های اینترنتی مجوز فعالیت آنلاین ندارند؟

خوب است بدانید که این فروشگاه ها در سطح بسیار محدودی کار می کنند و از آن جایی که فعالیت شان محدود است، فعلا کسی کاری به کارشان ندارد! این فروشگاه ها با کمی پیشرفت و وارد شدن به بازار اصلی ناگریز از پیگیری مراحل قانونی برای دریافت مجوزهای لازم خواهند بود.

با داشتن برند فروشگاه اینترنتی به خوبی در میان جامعه هدف تان شناخته می شوید و آنها به شما اعتماد می کنند. اعتماد برای همه کسب و کارها و با هر شکل فعالیتی لازم است. در مورد فروش اینترنتی و از آن جایی که ارتباط فیزیکی و مستقیم میان فروشنده و خریدار وجود ندارد، داشتن برند باعث می شود آنها به شما اعتماد کنند.

حتما می دانید که بسیاری از به ظاهر فروشندگان که در واقع کلاهبردار هستند، در فضای اینترنت به بهانه فروش کالاهای مختلف جیب مردم را خالی می کنند! در این شرایط طبیعی است که وقتی اشخاص می بینند شما صاحب یک برند هستید، متوجه می شوند که مراجع قانونی بر کارتان نظارت دارند و بنابراین کاملا قابل اطمینان هستید.

داشتن برند فروشگاه مجازی باعث می شود تمامی حق و حقوق قانونی شما حفظ شده و کسی نتواند به آنها تجاوز کند. در صورت هر گونه تخلف شما می توانید مراتب را از طریق قانون پیگیری نمایید.

برند فروشگاه اینترنتی به صورت حقیقی یا حقوقی؟

شما می توانید برندتان را به هر دو صورت ثبت کنید. مدارک لازم و نیز مراحل انجام کار کمی متفاوت خواهد بود. در مورد اشخاص حقیقی اطلاعات خود فرد و مدارکی مثل شناسنامه و مجوزها لازم است. افراد حقوقی طبیعتا باید اطلاعات مربوط به شرکت یا مجموعه شان را هم ارائه بدهند. این اطلاعات شامل آخرین روزنامه تاسیس و تغییرات خواهد بود.

بسته به این که برندتان را به صورت حقیقی یا حقوقی ثبت می کنید، مدت زمان و هزینه های لازم هم می تواند متفاوت باشد.

شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی

به صورت کلی وقتی می خواهید برند خود را ثبت کنید باید تمامی شرایط لازم را رعایت کنید. برخی از مهم ترین این شرایط عبارت است از:

  • نام انتخابی شما برای فروشگاه تان باید خاص و منحصر به فرد باشد. دقت کنید که در انتخاب نام علاوه بر سلیقه و میزان اثرگذاری، باید حواستان به موارد مختلفی از جمله غیر تکراری بودن آن هم باشد. افراد زیادی هنگام تلاش برای به ثبت رساندن برند فروشگاه مجازی، زمان قابل توجهی را برای انتخاب نام از دست می دهند. مشکل این افراد این است که اولا به قوانین لازم در این زمینه توجه نمی کنند و دوما استعلام نام را جدی نمی گیرند. استعلام باعث می شود اگر نام انتخابی نامناسب باشد، سریعا متوجه شده و نام دیگری را انتخاب کنید.
  • داشتن مجوز فعالیت برای فروشگاه اینترنتی ضروری است. دقت کنید که مجوز یا مجوزهای شما باید دقیقا مرتبط با نوع فعالیت تان باشد.

قبل از ثبت نیاز است که از اسم مورد نظر استعلام گرفته شود:


این مطلب را حتما بخوانید
استعلام برند قبل از ثبت

مدت زمان لازم برای ثبت برند فروشگاه

برای به ثبت رساندن برند فروشگاه اینترنتی باید از طریق وب سایت اداره مالکیت معنوی اقدام کنید. تمامی مدارک از شما دریافت شده، بررسی می شود و سپس نتیجه به شما اعلام می گردد.

در مراحل پایانی برای تحویل فیزیکی مدارک باید به آدرس اداره مربوطه مراجعه کنید. بسته به این که مراحل را چگونه پشت سر بگذارید، زمانی حدود 3 ماه طول می کشد تا گواهی برند فروشگاه تان در دستان شما باشد.

داشتن برند فروشگاه اینترنتی چه مزایی دارد؟

  • می توانید محصولات تان را در سطحی وسیع و گسترده در فروشگاه خود به ثبت برسانید.
  • نیازی به هیچ گونه مکان فیزیکی برای مراجعه مشتری ندارید.
  • اعتبار فروشگاه و کسب و کارتان افزایش پیدا می کند.
  • سایت شما بازدید کنندگان زیادی پیدا می کند و این خودش جزئی از دارایی شما محسوب می شود.
  • می توانید تبلیغات زیادی در سایت تان برای خود و دیگران انجام داده و حتی از این طریق هم درآمد  داشته باشید.

نحوه دریافت مجوز برای فروشگاه اینترنتی

مجوزهای اینترنتی لازم را باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کنید. شما می توانید ای نماد گرفته و اعتبار فعالیت اینترنتی خود را تثبیت کنید. مشتریان شما با دیدن ای نماد به فروشگاه تان اعتماد کرده و به راحتی از شما خرید می کنند.

خریداران می توانند هر گونه تخلف از طرف شما را به صورت قانونی پیگیری کنند، در نتیجه به شما اعتماد کرده و خرید می کنند.

نماد الکترونیکی فروشگاه اینترنتی

نماد الکترونیکی در واقع همان ای نماد است. برای این که بتوانید برند فروشگاه خود را ثبت کنید نیاز به داشتن ای نماد دارید. این نماد نشان می دهد که مراحل قانونی را طی کرده اید و مراجع مسئول بر فعالیت شما نظارت دارند. با وجود نماد الکترونیکی خریداران نگران تقلب و موارد مشابه نیستند. به صورت کلی این نماد باعث می شود کسب و کار و وب سایت تان اعتبار بالاتری داشته باشد.

وقتی بین رقبای مختلف که بسیاری از آنها ممکن است هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده باشند، به صورت اصولی و قانونی ظاهر می شوید می توانید به خوبی پیشرفت کنید.

نماد الکترونیکی که دریافت می کنید می تواند موقت، یک ستاره دائم و یا دو ستاره دائم باشد. طبیعی است که هر چه کسب و کارتان صلاحیت بیشتری داشته باشد، ای نماد بهتری دریافت می کند.

مجوزهای لازم برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی

مجوز یا مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های آنلاین به دو نوع مجوز عمومی و خصوصی احتیاج دارند.

  • مجوز عمومی برای همه کسب و کارهای اینترنتی لازم است و در واقع همان ای نماد است. برای گرفتن این نماد ابتدا باید نماد موقت بگیرید. فروشگاه و نوع فعالیت تان با جزئیات بررسی می شود و اگر شرایط لازم را داشته باشد، ای نماد به شما تعلق می گیرد. پس از آن باید ای نماد یک ستاره دائم بگیرید.
  • با داشتن این نماد در واقع نشان می دهید که مراجع مربوطه صلاحیت شما را برای شروع کارتان تایید می کنند. وقتی در مراحل بعدی نماد دو ستاره دائم بگیرید می توانید از درگاه پرداخت در سایت تان بهره مند شوید.
  • مجوز اختصاصی مجوزی است که به نوع فعالیت تان بستگی دارد. بسته به این که صنف فعالیت تان چیست، باید برای گرفتن این مجوز اقدام کنید. مثلا اگر شما آرایشگر هستید، باید مجوز لازم را از اتحادیه مربوط به آرایشگران دریافت کنید.

آیا همه سایت ها مجوز لازم دارند؟

خیر. دقت کنید که مجوزها مربوط به فروشگاه های اینترنتی است. به عبارت دیگر هر وب سایتی که قرار است فروش داشته باشد به مجوز احتیاج دارد اما سایت های شخصی و شرکتی که فروش از طریق آنها انجام نمی شود، نیازی به مجوز ندارند.

دلیل این موضوع که فروشگاه های اینترنتی ملزم به داشتن مجوز هستند، پیشگیری از کلاهبرداری و موارد مشابه توسط سودجویان است.

فروش بیشتر با برند فروشگاه اینترنتی

در عصر الکترونیک زندگی می کنیم به شکلی که همه کارهایمان از طریق اینترنت پیش می رود. طبیعی است که فروش اینترنتی این روزها خیلی بیشتر از قبل طرفدار دارد. هیچ کس بدش نمی آید در حالی که در منزل یا محل کار نشسته و هیچ زمانی را از دست نمی دهد زنگ در را برنند و کالای مورد نیازش را به او تحویل بدهند!

افراد زیادی از طریق پیج های اینستاگرام مشغول به فروش اینترنتی هستند. آمار بالای کلاهبرداری ها در این فضا نشان می دهد که آن قدرها هم برای خرید قابل اعتماد نیست. از طرفی این پلتفرم و دیگر پلتفرم های مشابه هر زمان که اراده کنند، اکانت شما را از دسترس خارج می کنند و تمام.

این در حالی است که وب سایت شما برای همیشه متعلق به خودتان است و کسی نمی تواند آن را از شما پس بگیرد. با داشتن مجوزهای عمومی و تخصصی لازم برای فروشگاه مجازی خود در واقع بستری امن و راحت دارید که مخاطبان به خرید همیشگی از شما تشویق بشوند.

همان طور که گفتیم داشتن ای نماد نشان می دهد که فعالیت شما تحت نظر قانون است و در نتیجه افراد زیادی به شما اعتماد می کنند. اعتماد بیشتر همیشه مساوی با فروش بیشتر است.

سوالات متداول

برای ثبت برند مجازی به کجا مراجعه کنم؟

احتمالا منظورتان برند فروشگاه مجازی است. در هر صورت شما برای این کار نیازی به مراجعه حضوری ندارید. می توانید مراحل را از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی دنبال کنید.

داشتن ای نماد برای سایت اینترنتی ضروری است؟

بله برای فروشگاه های اینترنتی ضروری است که ای نماد دریافت کنند.

هزینه برند فروشگاه مجازی چقدر است؟

بسته به برخی موارد این هزینه می تواند متفاوت باشد. حقیقی یا حقوقی بودن صاحب برند، تعداد کالاها و برخی موارد دیگر در قیمت نهایی آن اثرگذار است. برای کسب اطلاعات دقیق با توجه به شرایط خودتان با کارشناسان ما در ثبت کاج تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مشاهده نظرات بیشتر
تماس