مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog
  • خانه
  • برند
  • ثبت برند دستمال کاغذی، آنچه باید بدانید

ثبت برند دستمال کاغذی، آنچه باید بدانید

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ 0 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

اگر نگاهی به منزل، محل کار، اماکن عمومی و.. بیندازید متوجه پر مصرف بودن دستمال کاغذی می شوید. این محصول را می توان جزء پر مصرف ترین محصولات بهداشتی دانست. بنا به تجربه بدیهی است که فعالیت در زمینه محصولات، کالا و یا خدمات پر فروش و پر طرفدار همیشه سودآوری زیادی دارد. تولید و فروش دستمال کاغذی را می توانید یکی از این زمینه ها در نظر بگیرید.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 45 روز کاری

هزینه: 3،500،000 تومان

البته باید بگوییم که تنها تولید کافی نیست. شما باید بتوانید برای محصولتان بازاریابی درستی داشته و آن را به خوبی بفروشید. ثبت برند دستمال کاغذی جزء اولین و مهم ترین قدم هایی است که باید در این زمینه بردارید. در ادامه در مورد چگونگی انجام این کار بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 45 روز کاری

هزینه: 2،500،000 تومان

ثبت برند دستمال کاغذی
ثبت برند دستمال کاغذی

ثبت برند دستمال کاغذی چه ضرورتی دارد

حتما با ما موافقید که دنیای کسب و کارها پر از رقابت است. برای این که در میان رقبای مختلف بتوانید جایگاه خودتان را کسب کنید باید برندتان را ثبت نمایید تا محصولات تان از دیگر محصولات مشابه بازار متمایز باشد.

1- با ثبت برند، قانون از شما و محصولات تان حمایت می کند. پس از آن رقبا چه حقیقی و چه حقوقی نمی توانند از محصولات تان سوء استفاده کنند. در صورتی که مشکلی در این زمینه پیش بیاید می توانید مراتب را به صورت کاملا قانونی پیگیری کنید.

2- همه مجموعه ها تا سطحی از فعالیت شان پیش می روند و پس از آن متوجه می شوند که بازار رقابت شان گسترده تر شده و در نتیجه باید بیشتر و بیشتر فعالیت کنند. برای این که بتوانید در سطح وسیع تری فعالیت کنید شما باید اعتبار بیشتری در بازار داشته باشید. این اعتبار از طریق برندینگ به دست می آید. ثبت نامتان، اولین مرحله از پروسه حرفه ای و طولانی برندینگ است.

3- محصولات شما از دیگر محصولات بازار متمایز می شود. کنار این تمایز در صورتی که کیفیت محصول را هم حفظ کنید مشتریان دائمی خودتان را خواهید داشت.

4- داشتن برند باعث می شود بتوانید در زمنیه های مختلف تبلیغاتی وارد شوید.

5- در صورتی که بخواهید برای داشتن شعبه یا نمایندگی اقدام کنید باید برندتان را ثبت کرده باشید.

6- برند خودش به تنهایی یک دارایی ارزشمند است. اگر پس از مدتی و به هر دلیلی نخواهید فعالیت تان را ادامه دهید، برند قابل فروش و ارزشمند است.

7- به صورت کلی داشتن برند باعث می شود مجموعه های مختلف تلاش کنند تا در مسیر رقابت و موفقیت هر چه بیشتر، کیفیت محصولات شان را بالا ببرند. نتیجه این است که در تمامی زمینه ها محصولات با کیفیت تری داریم و این به نفع همه جامعه است.

برند دستمال کاغذی در چه زمانی ثبت می شود؟

برای به ثبت رساندن هر برندی باید مراحل آن را طی کنید. معمولا برای این که برند خودتان را داشته باشید باید بین  45 روز تا 2 ماه صبر کنید.

در صورتی که مدارک تان ناقص باشد یا این که مراحل را با دقت طی نکنید، متاسفانه زمان بیشتری هم از شما گرفته می شود.

این مطلب را حتما بخوانید استعلام برند قبل از ثبت
مداک لازم برای ثبت برند دستمال کاغذی

مدارک لازم برای برند دستمال کاغذی

  • مدارک هویتی شما لازم است. برای اشخاص حقیقی این مدارک شامل کپی شناسنامه و کارت ملی خواهد بود. اشخاص حقوقی باید کپی شناسنامه و کارت ملی همه افرادی که صاحب امضاء هستند و نیز آخرین روزنامه رسمی را تحویل دهند.
  • اگر وکیل یا هر نماینده دیگری از طرف شما امور لازم را پیگیری می کند باید وکالتنامه رسمی داشته باشد.
  • نیاز به ارائه ده نمونه گرافیکی و یا کپی از علامت مد نظر برای برند دستمال کاغذی دارید. در صورتی که علامت شما سه بعدی است باید از شش زاویه متفاوت تصاویر مربوطه را در یک مجموعه واحد تحویل دهید.
  • نیاز به ارائه مدارکی دارید که نشان دهد فعالیت تان مربوط به برندی است که خواهان ثبت آن هستید.
  • اگر می خواهید برند دستمال کاغذی خود را با استفاده از حق تقدم به ثبت برسانید باید مدارک مربوط به حق تقدم را هم ارائه دهید.

مراحل لازم برای داشتن برند دستمال کاغذی

  • ابتدا تمامی مدارک لازم را با دقت آماده کنید. ( دقت کنید که نقص در مدارک کارتان را با تاخیر مواجه خواهد کرد)
  • نام مد نظرتان را انتخاب نموده و استعلام آن را دریافت کنید.
  • در سامانه مرکز مالکیت معنوی عضو شوید.
  • فرم های مختلفی به شما ارائه می شود که باید همه آنها را تکمیل نمایید.
  • اظهارنامه را تکمیل کنید. دقت کنید که تکمیل اظهارنامه باید با دقت کامل انجام شود.
  • در صورتی که تمامی مراحل قبلی به درستی طی شد اکنون باید مدارک تان را به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی بفرستید.
  • در این مرحله باید آگهی رسمی را چاپ نمایید.
  • هزینه های لازم را پرداخت نموده و رسید آن را تحویل دهید.
  • گواهی برندتان را تحویل بگیرید.
اولین مشاوره و آخرین قیمت را از ما بگیرید 02162753000

ساده ترین راه برای ثبت برند دستمال کاغذی

 همان طور که پیش از این خواندید مراحل مختلف ثبت برند دستمال کاغذی را بیان کردیم. قطعا مانند هر پروسه اداری دیگری برای این کار هم باید زمان بگذارید.

در صورتی که تجربه و دانشی در زمینه به ثبت رساندن برند ندارید یا این که اصلا وقت تان را برای کارهای مهم تری احتایج دارید، می توانید با کارشناسان ما در ثبت کاج تماس گرفته و همه مسیر را به آنها بسپارید. در این صورت برندتان در کمترین زمان ممکن به ثبت خواهد رسید. خوب است بدانید همکاران ما هر روزه به ده ها پرونده مختلف مانند پرونده شما رسیدگی کرده و در این زمینه تجربه بالایی دارند.

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مدارک لازم را به همکاران مان تحویل دهید.

شاید سوال شما هم باشد

می توانم برند دستمال کاغذی را به صورت بین المللی استفاده کنم؟

برای این که بتوانید برند دستمال کاغذی خود را در سطح بین المللی استفاده کنید ابتدا لازم است آن را به صورت بین المللی ثبت نمایید. برای اطلاع از چگونگی انجام این کار با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برند دستمال کاغذی می تواند شامل کلمات لاتین باشد؟

بله شما می توانید این کار را انجام دهید البته باید کارت بازرگانی داشته باشید.

از تولید دستمال کاغذی چه می دانید؟

همان طور که می دانید دستمال کاغذی در شکل ها و انواع مختلفی تولید می شود. دستمال کاغذی مخصوص پذیرایی، ساده برای استفاده های روزمره، مخصوص ماشین و.. از جمله انواع مختلفی از این محصول است که همه ما از آنها استفاده می کنیم.

اولین بار در سال 1897 کارخانه ای کاغذ سازی در آلمان یک کاغذ نازک تولید کرد. این کاغذ نازک به گلیسیرین آغشته بود. مدیر آن کارخانه شخصی به نام Gottlob Krum بود. می توان گفت دستمالی که آن روز در کارخانه آقای Gottlob Krum تولید شد در واقع اولین دستمال کاغذی ای بود که در دنیا تولید شد. تصور کنید آیا آن روز کسی می دانست این محصول قرار است تا این حد پر مصرف باشد؟

پس از آن در سال 1924 شاهد تولید دستمال کلینیکس توسط یک شرکت آمریکایی به نام کیمبرلی کلارک بودیم. دستمال ها از سلولز پنبه ساخته می شدند. این موضوع که هنوز هم برخی از افراد به جای دستمال کاغذی از کلمه کلینیکس استفاده می کنند به دلیل فراگیری برند کلینیکس است. همین جا شما می توانید به این نکته توجه کنید که قدرت یک برند تا چه حد است. تا حدی که اصل محصول را حتی به اشتباه به نام آن برند می شناسند!

طبق آماری که درسال 2018 اعلام شده است هر نفر در سال حدود 80 کیلوگرم محصولات سلولزی مصرف می کند. این آمار نشان می دهد که فعالیت در این زمینه تا چه حد می تواند سودمند باشد.

مراحل تولید دستمال کاغذی

بیایید نگاهی به مراحل جذاب تولید این محصول بیندازیم.

  • می دانید که درختان ماده اصلی تولید دستمال کاغذی را تشکیل می دهند؟ برای انجام این کار پوست درختان را برمی دارند و سپس درخت را به قطعات خیلی نازک و هم اندازه تقسیم می کنند. البته با پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی شاهد تولید این محصول بدون نیاز به درختان و آسیب رساندن به آنها هستیم.
  • تکه چوب ها با مواد شیمیایی لازم ترکیب می شود تا ماده ای به نام دوغاب ایجاد شود. در مراحل بعد این دوغاب را به اجاق هایی به نام اجاق فشار می فرستند. جالب است بدانید که اجاق فشار حدود 18 متر ارتفاع دارد. نام دیگر این اجاق ها دایجستر است.
  • مواد در چندین ساعت متوالی پخته می شود. اتفاقی که می افتد این است که رطوبت چوب از بین رفته و وزن مخلوط تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. مخلوطی که از آن صحبت می کنیم شامل موادی مثل سلولز، فیبر، لیگین و.. است.
  • اکنون خمیر کاغذ تولید شده است. خمیر از طریق سیستم های شوینده چند مرحله ای و در طی عملیات لازم، مواد شیمیایی و لیگنین را از دست می دهد. از خمیر کاغذ یک مایع جدا می شود که به آن روغن سیاه گفته می شود. این روغن برای استفاده در مراحل بعدی لازم است.
  • خمیری که شسته شده است همراه با مواد سفید کننده گیاهی، در طی فرآیندی رنگ های حاصل از فیبر را حذف می کند. لینگن باقی می ماند و باعث می شود رنگ کاغذ زرد شود. در نهایت و با انجام فرآیند چند مرحله ای رنگ کاغذ به رنگ سفید درمی آید.
  • پس از آن باز هم خمیر با آب ترکیب می شود. در این مرحله صفحه هایی مات شده با 18 فوت پهنا داریم.
  • صفحه های مات وارد سیلندرهای بزرگی می شود که به آن یانکی درایر گفته می شود. سیلندرها باعث می شود تا صفحات فشرده و خشک گردد. رطوبت ابن صفحات به میزان حدودی 5 درصد می رسد.
  • پس از آن کاغذها کریپ می شوند. اتفاقی که می افتد این است که کاغذها نرم شده و حالتی شبیه به پرچین به خود می گیرند. کاغذها توسط تیغ های فلزی خراش داده شده و انعطاف بیشتری پیدا می کنند. در نتیجه این فرآیند ضخامت و استقامت کاغذها پایین می آید که این اتفاق برای یک دستمال کاغذی ضروی است.
  • اکنون به مرحله پایانی رسیده ایم. کاغذهای تولید شده روی ماشین های مبدل قرار می گیرد. پیچ ها باز می شوند و سپس بریده می گردد. پس از آن کاغذها دور لوله های مخصوصی می پیچد، به کارخانه های برش فرستاده شده و در آن جا بسته بندی می گردند و دستمال کاغذی به دست مصرف کننده می رسد.
5/5 - (2 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مشاهده نظرات بیشتر
تماس