مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog
  • خانه
  • برند
  • چگونه نام سالن آرایشی را بنام خود ثبت کنیم؟

چگونه نام سالن آرایشی را بنام خود ثبت کنیم؟

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ 0 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

ثبت برند آرایشگاه و سالن باعث می شود بیشتر در میان مشتریان تان شناخته شوید. این کار به محبوبیت بیشتر و البته حفظ تمامی منافع تان به صورت قانونی کمک می کند. می دانید که ثبت علامت و لوگو آرایشگاه چگونه انجام می شود؟ چه مزیت هایی شامل حالتان خواهد شد؟ مدارک لازم را آماده کرده اید؟

اطلاعات کلی

مدت زمان: 45 روز کاری

هزینه: از 3,500,000 تومان

در ادامه در مورد مهم ترین مواردی که در مورد به ثبت رساندن برند باید بدانید با شما صحبت خواهیم کرد.

مراحل لازم برای در آغوش گرفتن برندتان

  • ابتدا باید نام مناسبی برای برندتان انتخاب کنید.
  • قبل از ثبت لازم است برای نام انتخاب شده استعلام بگیرید.
  • همه مدارک لازم را آماده کنید.
  • اظهارنامه را در وب سایت اداره مالکیت ثبت نمایید. در صورتی که نمی توانید، با موسسه ما تماس بگیرید.
  • آگهی نوبت اول روزنامه رسمی را پرداخت نمایید.
  • حق ثبت برند را بپردازید.
  • هزینه مربوط به روزنامه رسمی نوبت دوم را هم بپردازید.
  • در نهایت گواهی برندتان به شما تحویل داده می شود

نکاتی که باید بدانید

  • نام انتخابی شما باید فارسی باشد یا ریشه دهخدا داشته باشد.
  • برای تایید حساب آنلاین خود باید یک نوبت به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید.
  • برای به ثبت رساندن برند فارسی کافی است پروانه فعالیت سالن آرایشی داشته باشید یا یک مدرک فنی و حرفه ای
  • ترجیحا اسم و فامیل خود را برای سالنتان انتخاب کنید که ثبت راحتتری دارد و برندسازی شخصی برای شما هم می شود.

مدارک لازم را آماده کنید

بسته به این که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی می خواهید برند آرایشگاه تان را ثبت کنید به مدارک متفاوتی احتیاج خواهید داشت.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی لازم است.
  • داشتن کد ثنا
  • داشتن پروانه فعالیت

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

  • کپی از شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل لازم است.
  • آگهی ثبت شرکت یا موسسه زیبایی را باید ارائه دهید. ( نیاز است که حوزه فعالیت برند در موضوع فعالیت عنوان شده باشد.)
  • اگر برند لاتین است به کارت بازرگانی احتیاج دارید.
  • در صورتی که وکیل دارید نیاز به ارائه وکالتنامه و دیگر مدارک قانونی خواهد بود.

ثبت برند آرایشگاه و سالن

زیبایی همیشه یکی از خواسته های مهم بشر است. درآمد بالای سالن های آرایشی و زیبایی خودش موید این موضوع است. همه ما دلمان می خواهد در زیباترین حالت ممکن باشیم، حتی آن دسته از ما که دوست ندارند تغییر غیر قابل طبیعی داشته باشند باز هم زیبایی را به سبک خودشان دوست دارند.

خب وقتی که زیبا بودن دغدغه همه جامعه است قطعا نیاز به افرادی داریم که این دغدغه را به بهترین شکل مرتفع کنند. تصور کنید صدها یا هزاران آرایشگاه در شهرهای بزرگ وجود دارد. چگونه می توان در میان آن ها دیده شد؟ چطور باید به عنوان مدیر یک آرایشگاه جایگاهتان را حفظ کنید؟

  • برندسازی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. هر کدام از سالن های زیبایی می توانند خدمات مختلفی ارائه دهند. راه تمایز خدمات شما از دیگران این است که برندتان را ثبت نمایید.
  • برندینگ در صورتی که به درستی انجام شود باعث می شود در میان مشتریان شناخته شده و محبوبیت بیشتری به دست آورید.
  • شما می توانید خدمات خودتان را به شکل اختصاصی به مشتریان معرفی کنید.
  • دقت کنید که تا زمانی که ثبت تان را انجام نداده باشید دیگران می توانند از نام مجموعه شما استفاده کنند و شما حقی در این زمینه نخواهید داشت. راه انحصاری بودن یک نام برای آرایسشگاه شما این است که نام گفته شده را به عنوان برند به ثبت برسانید.
  • هم چنین با ثبت نام تجاری می توانید تبلیغات گسترده تری داشته و کسب و کارتان را رونق دهید.
  • اگر بخواهید بعدها نمایندگی داشته باشید نیاز به برند ثبت شده دارید.
  • قانون از تمامی حق و حقوق شما محافظت می کند.
  • وقتی بیشتر در میان جامعه و رقبا شناخته شوید درآمدتان هم بیشتر خواهد شد.
این مطلب را حتما بخوانید راهنمای 0 تا 100 ثبت برند

برندینگ و تبلیغات اصولی برای آرایشگاه

همان طور که گفتیم برندینگ کمک می کند برای آرایشگاه تان تبلیغات اختصاصی و هدفمند داشته باشید. شاید برایتان سوال باشد که چرا بدون داشتن برند این کار را انجام ندهم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می توانید این کار را انجام دهید اما سرمایه تان هدر خواهد رفت. برای تبلیغات باید هزینه کنید درست است؟ اما هزینه تا وقتی که نام و نشان مشخصی برای خودتان و به صورت انحصاری در نظر گرفته نشده است، منطقی نیست. وقتی برندتان ثبت شده است با تبلیغات به رشد آن برند کمک می کنید و در واقع تبلیغات برایتان هزینه محسوب نمی شود.

وقتی برند خود را به ثبت برسانید و البته قطعا خدمات خوبی هم به مشتریان تان ارائه دهید، می توانید جای خوبی در ذهن مخاطب باز کنید. این موضوع به مرور باعث افزایش اهمیت برند و کسب و کارتان می شود. می دانید که بسیاری از کسب و کارهای مطرح دنیا، ارزش برندشان بیش از ارزش خود کسب و کار و مثلا سرمایه آن است؟ این موضوع اهمیت جای داشتن شما در ذهن مخاطب را نشان می دهد. وقتی بتوانید جای خودتان را در ذهن مخاطب باز کنید، کسب و کارتان روند صعودی اش را پیش خواهد برد.

تبلیغات مختلفی که می توانید پس از ثبت برند داشته باشید شامل انواع تبلیغات فیزیکی و تبلیغات در فضای آنلاین است. مثلا کلیه تبلیغاتی که در سطح دیجیتال مارکتینگ جای می گیرد را می توانید داشته باشید و علاوه بر آن از تبلیغات محیطی مختلف مثل بیلبوردها هم استفاده کنید.

شرایط لازم برای ثبت برند آرایشگاه

برای این که برند خود را به ثبت برسانید باید شرایط مختلفی را در نظر بگیرید. برای انتخاب نام و لوگو و نیز انجام مراحل مختلف، لازم است شرایط لازم را رعایت کنید.

مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که نام انتخابی شما به هیچ عنوان نمی تواند مشابه نام هایی باشد که قبلا ثبت شده اند. چرا؟ چون هدف این است که از حق و حقوق شما و تمامی همکاران تان محافظت شود. در صورتی که نام های مشابه داشته باشید این اتفاق نخواهد افتاد. نام و لوگوی انتخابی باید به گونه ای باشد که کاملا ممتاز از انتخاب های دیگران در نظر گرفته شود.

راه حل این است که مرحله استعلام برند قبل از ثبت را جدی بگیرید. در این مرحله چک می کنید که میان نام و لوگوی شما با نام و لوگوی دیگران مشابهتی وجود نداشته باشد. اگر نام و لوگویی که انتخاب می کنید رد شود جای نگرانی نیست زیرا باز هم می توانید نام و لوگوی جدید انتخاب نمایید. هر چه دقیق تر این مرحله را انجام دهید زمان کمتری را از شما خواهد گرفت.

نکته بعدی این است که نام و لوگوی انتخابی شما باید بتواند محصولات یا خدمات تان را معرفی نماید. در این زمینه هر چه دانش و خلاقیت بیشتری به خرج دهید نتایج بهتری هم نصیب تان خواهد شد.

در تمامی این موارد می توانید از کارشناسان خبره کمک بگیرید.

چه نامی انتخاب کنم؟

بسیاری از مشتریان مان از ما می پرسند چه نامی برای این کار مناسب است؟ قوانین و قواعدی در این زمینه وجود دارد که رعایت آن ها باعث می شود نام مناسبی انتخاب کنید. به صورت کلی خوب است برای انتخاب نام مناسب از کارشناسان ما مشورت بگیرید.

  • نامی که انتخاب می کنید باید سازگار با عرف جامعه باشد.
  • نام انتخابی شما نباید به شکلی باشد که مشتری را گمراه کند.
  • نمی توانید از اسامی مشهور و نشان های دولتی یا بین المللی استفاده کنید.
  • نام برند باید ایرانی باشد.
  • نام هایی که قابلیت جلب توجه مخاطب را دارند به خوبی در حافظه می مانند.
  • داشتن تلفظ ساده و روان به برندینگ شما خیلی کمک می کند.

دقت کنید که برای انتخاب نام مناسب برند، نکات دیگری هم وجود دارد. در این جا ما سعی کردیم مهم ترین این نکات را بیان کنیم.

خدمات کامل در کنار برندینگ

درست است که برندینگ و تمامی روش های نوین تبلیغاتی می توانند نقش مهمی در رشد کسب و کار شما داشته باشند اما این کافی نیست. اگر می خواهید سالن و آرایشگاه تان موفق شود باید خدمات کاملی داشته باشید.

خدمات ناخن

خانم ها همیشه و آقایان هم به تازگی به ناخن هایشان خیلی اهمیت می دهند. با داشتن خدمات با کیفیت بالا در زمینه ناخن می توانید مشتریان زیادی جذب کنید. بسیاری از زیباسازی های ناخن نیاز به ترمیم دوره ای دارند و این کار همیشه مشتریان زیادی برایتان خواهد داشت.

گریم و میکاپ عروس

همه دوست دارند مراسم عروسی شان به بهترین شکل برگزار شود. آرایش عروس یکی از مهم ترین فاکتورهای این مجلس است که در دستان شماست. شما می توانید با آرایش عروس حرفه ای و متفاوت به خوبی در این مورد دیده شوید.

خدمات رنگ و مش

مو هم همیشه یکی از مهمترین عناصر زیبایی هر فرد محسوب می شود. مانور دادن بر روی موها می تواند تاثیرات قابل توجهی بر زیبایی ما داشته باشد.

شینیون مو

شینیون دوست قدیمی بسیاری از خانم ها است. معمولا خانم ها برای مهمانی های مختلف از شینیون استفاده می کنند. داشتن تخصص در این زمینه قطعا برای شما لازم است.

کراتینه موها

رسیدگی به سلامت پوست و مو موضوعی است که همواره بیش از قبل شاهد آن هستیم. کراتینه کردن موها فعالیتی است که وقتی موها آسیب می بینند انجام می شود. البته اگر موهایتان فر یا مجعد است و می خواهید صاف شود هم می توانید کراتینه را امتحان کنید. برای شما به عنوان مدیر یک سالن آرایشی مهم است که از مواد مرغوب استفاده کنید. این موضوع باعث می شود نام برندتان برای همیشه همراه با یک حس مثبت بر زبان ها آورده شود.

خدمات پوست و زیبایی

پوست از بدن ما محافظت می کند. مشکلات پوستی علاوه بر این که نیاز به پزشک دارد باعث می شود افراد از شما که آرایشگرشان هم هستید مشورت بگیرند یا از خدمات تان استفاده کنند. فعالیت درست در این زمینه می تواند بیشتر به رشد کسب و کار شما کمک کند. البته تاکید می کنیم که حتما مراقب یک موضوع مهم باشید. بسیاری از سالن های زیبایی بیش از حد قانونی و نیز بیش از حد تسلط و دانش شان وارد حیطه های مختلفی مثل تزریق ژل، انجام درمان های پوستی و.. می شوند. این کار نه تنها غیر قانونی است و برایتان دردسرساز می شود علاوه بر آن باعث می شود برندتان بدنام شده و دیگر کسی به شما اعتماد نکند.

خدمات بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که می توانید در سالن زیبایی تان ارائه دهید. هر چه خدمات تان بیشتر باشد امکان تبلیغات و بهره گیری از زمینه های مختلف برندینگ را خواهید داشت.

5/5 - (2 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مشاهده نظرات بیشتر
تماس