مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

شرکت سرمایه گذاری

۰۹ فروردین ۱۴۰۳ 0 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

اقدام برای ثبت شرکت یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد است. اما باید توجه داشته باشید که این کار ریزه کاری های بسیاری دارد و برای این کار باید به موارد بسیاری توجه داشته باشید. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با ثبت شرکت سرمایه گذاری هستید، ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید، زیرا مطالب مفیدی را برای شما آماده کرده ایم.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 14 روز کاری

هزینه: 3،000،000 تومان

تعریف شرکت سرمایه گذاری

شرکت سرمایه گذاری چه کاری انجام می دهد؟

اولین سوالی که برای مخاطب ها پیش می آید این است که اصلا یک شرکت سرمایه گذاری چه کاری را انجام می دهد و چرا به این نام شناخته می شود، به همین دلیل در ابتدا قصد داریم این موضوع را شرح دهیم. در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که هر شرکتی برای خود باید به منبع درآمد داشته باشد که از طریق آن بتواند سود آوری کرده و سرمایه خود را هم افزایش دهد.

به عنوان مثال یک ثبت شرکت خدماتی با ارئه خدمات نوین، به روز و همچنین با هزینه مناسب و البته خلاقانه به دنبال افزایش تعداد مشتری های خود است. در این حالت هم حساب های داخلی شرکت و حتی خارج از شرکت تسویه می شود و هم می تواند از سود باقی مانده سرمایه شرکت را افزایش دهد.

حال یک شرکت سرمایه گذاری هم دقیقا به همین روند فعالیت می کند، اما به جای آن که فعالیت خاصی داشته باشد، از طریق سرمایه گذاری در سرمایه دیگر شرکت ها سرمایه خود را افزایش می دهد. احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چطور این کار را انجام می دهد؟ در ادامه به این سوال به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

نحوه سرمایه گذاری یک شرکت سرمایه گذاری

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم یک شرکت سرمایه گذاری با خرید سهم دیگر شرکت ها سرمایه خود را افزایش می دهد و به نوعی برای خود سرمایه گذاری می کند. حال در این قسمت قصد داریم چگونگی این کار را توضیح دهیم. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

یک شرکت سرمایه گذاری از طریق راه هایی که در ادامه بیان می کنیم می تواند سهام دیگر شرکت ها را خریداری کند.

  • بورس اوراق بهادار
  • سرمایه گذاری در سهام
  • سهم الشرکه
  • واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها
  • موسسات یا صندوق های سرمایه گذاری

توجه داشته باشید که محدودیتی برای این کار وجود ندارد، یعنی شک شرکت با توجه به بودجه مالی خود می تواند به هر میزان که میخواهد سرمایه گذاری کند، اما در این بین باید به نکات بسیار مهمی هم توجه داشته باشد که در ادامه به مرور به آن اشاره خواهیم کرد.

این راهنما را حتما ببینید هزینه ثبت شرکت در سال 1403 چقدر است؟

مراحل ثبت شرکت سرمایه گذاری

در ادامه قصد داریم مراحل کلی ثبت شرکت سرمایه گذاری را بیان کنیم. به شما توصیه می کنیم که اگر قصد ثبت این چنین شرکتی را دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید. البته لازم به ذکر است که با تماس با کارشناس های ما به طور اختصاصی می توانید مراحل را با توجه به شرایط فعلی خود دریافت کنید، توجه داشته باشید که این مشاوره ها به صورت رایگان انجام می شود.

  • انتخاب نام

نام شرکت یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از همان ابتدا یک نام مناسب را برای شرکت خود انتخاب کنید و البته با استعلام نام مطمئن شوید که این نام منحصر به فرد است. از آن جایی که انتخاب نام اهمیت بسیار بالایی دارد، در ادامه نکات مربوط به نام شرکت را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

  • نام انتخابی شما باید مناسب کسب و کار شما باشد.
  • نام جذابی را انتخاب کنید.
  • استفاده از نام شهر ها و کشور ها برای نام شرکت شما ممنوع است.
  • از نام سازمان هایی مانند هلال احمر هم برای شرکت خود نمی توانید استفاده کنید.
  • استفاده از نام مشاهیر مانند فردوسی یا سعدی هم برای نام شرکت ممنوع است.
  • نام انتخابی شما باید منحصر به فرد باشد.
  • انتخاب موضوع

موضوع فعالیت شما هم اهمیت بالایی دارد، البته توجه داشته باشید که در هنگام ثبت شرکت سرمایه گذاری، موضوع فعالیت در واقع همان سرمایه گذاری ست، اما معمولا این شرکت ها برای آن که سود بیشتری داشته باشند، فعالیت دیگری هم دارند. به عنوان مثال در زمینه تولیدی مشغول به کار می شوند.

  • دریافت مجوزهای لازم

برای ثبت شرکت سرمایه گذاری به مجوزهایی نیاز دارید که باید از همان ابتدا برای دریافت آن ها اقدام کنید، این کار باعث می شود که زمان کمتری را برای این کار صرف کنید و اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. توجه داشته باشید که شما باید در ابتدا در نهاد مالی عضو شوید و سپس قادر به ثبت خواهید بود.

البته نگران این موضوع نباشید، عضویت در نهاد مالی هم اگر چه کار ساده ای نیست، اما اگر یک مشاوره متخصص و کار بلد کنار خود داشته باشید، به سادگی امکان پذیر خواهد بود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که به تنهایی و بدون هیچ تخصص یا تجربه ای برای این کار اقدام نکنید که با مشکلی رو به رو نشوید.

  • جمع آوری مدارک

برای راه اندازی یک شرکت هم مانند دیگر کارها به یک سری مدرک نیاز خواهید داشت که در ادامه این مدارک را به طور کامل شرح خواهیم داد.

  • تکمیل اظهارنامه ثبتی

سپس بعد از پشت سر گذاشت مراحل گفته شده در بالا نوبت این می رسد که به سامانه اداره ثبت مراجعه کرده و در ابتدا به صورت اینترنتی اظهارنامه مربوطه را تکمیل کنید. البته لازم به ذکر است که به شما توصیه می کنیم این کار هم به یک کارشناس خبره بسپارید، زیرا اهمیت بسیار بالایی دارد.

  • ارسال مدارک

مدارکی که از قبل به طور کامل آماده کرده اید را در سامانه اداره ثبت بارگذاری کنید.

  • بررسی اولیه مدارک

در این زمان نیاز به انجام هیچ کاری ندارید و باید صبر کنید تا کارشناس اداره ثبت مدارک شما را بررسی کند، در صورتی که مدارک مشکلی نداشته باشد، یک شماره ثبت به شما داده می شود و باید مراحل را ادامه دهید، اما در صورتی که مدارک شما مشکل داشته باشد، باید برای رفع ایراد وارد شده اقدام کنید.

  • روزنامه اول

شماره ثبت شرکت خود را در روزنامه منتشر کنید تا اگر شرکتی به نام انتخابی شما اعتراض دارد، فرصتی برای بیان اعتراض خود داشته باشد. البته معمولا هیچ اعتراضی صورت نمی گیرد.

  • افتتاح حساب

با شماره ثبتی که در اختیار دارید، یک حساب بانکی به نام شرکت خود افتتاح کنید. توجه داشته باشید که در این زمان باید 35% از سرمایه اولیه شرکت را در حساب بانکی قرار دهید.

  • روزنامه دوم

در نهایت آخرین آگهی در روزنامه هم منتشر می شود و شرکت شما با موفقیت به ثبت رسیده است.

مزایای ثبت شرکت سرمایه گذاری

مدارک ثبت شرکت سرمایه گذاری

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، برای ثبت شرکت سرمایه گذاری هم مانند ثبت دیگر شرکت ها به یک سری مدارک نیاز دارید که برای ساده تر کردن کارها در ادامه آن را بیان می کنیم.

  • مدارک شناسایی از اعضای اصلی شرکت
  • اعلام دقیق مبلغ سرمایه شرکت
  • درصد سهم هر یک از سهامدارن به طور دقیق مشخص شود.
  • مجوزهایی که برای این کار نیاز دارید.
  • اساسنامه شرکت

البته شما می توانید بعد از ثبت شرکت سرمایه گذاری هم اقدام کنید، به شما پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با کارشناس های ما تماس بگیرید و همانطور که گفتیم این مشاوره ها به صورت رایگان انجام می شود.

هزینه شرکت سرمایه گذاری

یکی از مهم ترین مطالبی که در رابطه با ثبت شرکت سرمایه گذاری باید به آن توجه داشته باشید، هزینه ثبت شرکت شما خواهد بود. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در این حالت باید در شرکت های دیگری سهم خریداری کنید، یعنی باید سرمایه قابل توجهی در اختیار داشته باشید.

البته این سرمایه تنها هزینه ای نیست که باید به آن توجه کنید، اگر چه شاید بیشترین مبلغ باشد و البته اهمیت بسیار بالایی هم خواهد داشت، زیرا آینده شرکت شما به همین سرمایه و خرید و فروش های شما بستگی خواهد داشت.

  • حق الثبت

همانطور که از نام آن مشخص است، خزینه ست که بابت شرکت خود به اداره ثبت پرداخت می کنید. البته باید بگوییم که این هزینه با توجه به میزان سرمایه اولیه شما تعیین می شود.

  • هزینه روزنامه

رای ثبت به دو نوبت آگهی در روزنامه نیاز دارید که این هزینه با توجه به نوع روزنامه ای که انتخاب کرده اید، اندازه قلمی که آگهی شما دارد، اندازه کادری که برای آگهی در نظر گرفته اید و... مشخص می شود و نمی توان مبلغ آن را به طور دقیق مشخص کرد.

در مطالب بالا به دنبال این بوده ایم که اطلاعاتی کلی و کاربردی در رابطه با ثبت شرکت سرمایه گذاری ارائه دهیم، اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی دارید، می توانید آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم، یا با کارشناس های ما تماس گرفته و از مشاوره های تلفنی استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مشاهده نظرات بیشتر
تماس