مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

رتبه بندی شرکت

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ 54 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

رتبه بندی شرکت نوعی تعیین صلاحیت برای سنجش کیفیت و کمیت پیمانکاران در ارائه ی خدمات می باشد که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با عنوان گواهی صلاحیت پیمانکاری اتخاذ می شود.

رتبه بندی شرکت ها

گرید

سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، شرکتها را در پنج شاخه مختلف اعم از پیمانکاری، مشاوره، انبوه سازی، انفورماتیک و طراحی و ساخت EPC رتبه بندی می کند، به این رتبه ها گرید گفته می شود و به فرآیند گرفتن آن اخذ رتبه گفته می باشد.

هدف از رتبه بندی شرکتها، سروسامان بخشیدن به نحوه برگزاری مناقصه های بزرگ است. در حقیقت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی با رتبه بندی شرکتها، سطح اعتبار و صلاحیت شرکتها را با یک پیمانه یکسان می سنجد و اعلام می کند و از طرف دیگر ارائه گواهی رتبه را لازمه مشارکت در مناقصه های بزرگ دولتی قلمداد کرده است.

بر این اساس نقش افراد سودجو در نحوه برگزاری مناقصه ها کمرنگ می شود و پروژه ها به دست حرفه ای ها می رسند. بنابراین رتبه بندی شرکتها، امری ضروری است. ما در این مقاله قرار است که شرایط تمدید و ارتقا رتبه بندی پیمانکاری و مشاور را بیان کنیم.

چگونه گرید شرکت بگیریم

شرکتهای پیمانکاری و مشاور به ترتیب در ۱۱ و ۹ رشته مختلف رتبه بندی می شوند. شرکتهای پیمانکاری در رشته های ابنیه و ساختمان، راه و ترابری، ارتباطات، کشاورزی، آب، نیرو، صنعت و معدن، نفت و گاز، تاسیسات و تجهیزات، کاوش های زمینی و مرمت آثار باستانی رتبه می شوند.

شرکتهای مشاور در رشته های راه و ترابری، معماری و شهرسازی، مهندسی آب، مطالعات کشاورزی، نفت و گاز، صنعت و معدن، پست و مخابرات، انرژی و گروه تخصصهای مشترک رتبه بندی می شوند.

محدوده رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری از ۱ تا ۵ و بازه رتبه بندی شرکتهای مشاور از ۱ تا ۳ است. رتبه ۱ به باکیفیت ترین شرکتهای پیمانکاری و مشاوره تعلق می گیرد. اما اگر شرکتهای پیمانکاری و مشاور دارای حداقل شرایط جهت اخذ رتبه باشند؛ به ترتیب رتبه های ۵ و ۳ را کسب خواهند کرد.

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری و مشاور از طریق سامانه الکترونیکی ساجات انجام می گیرد یعنی شرکتها باید در سامانه نامبرده ثبتنام کنند و مدارک لازم برای اخذ رتبه را در این سامانه بارگزاری کنند تا پس از گذراندن از فیلترهای مختلف موفق به اخذ رتبه شوند. 

پس از پشت سر گذاشتن مراحل تعیین شده که در ادامه می گوییم، رتبه شرکت اتخاذ می گردد. رتبه بندی شرکت ها علاوه بر اینکه در رشته های گوناگون نشان دهنده ی صلاحیت و توانایی شرکت ها است، امکان بستن قرارداد با سازمان ها و شرکت های دولتی را نیز فراهم می کند.

در صورتی که شرکت پیمانکاری دارید که رتبه ندارد، شرکت ها و سازمان های دولتی اجازه ندارند با شرکت شما همکاری داشته باشند. شرکت های پیمانکاری برای شرکت در مناقصات دولتی ملزم به داشتن گواهی صلاحیت پیمانکاری هستند.

شرایط رتبه بندی شرکت

شرایط لازم جهت اخذ رتبه

طبق آخرین قوانین سال 1403

نخستین قدم ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها می باشد سپس :

  • حداقل ۲/۳ اعضاء هیئت مدیره شرکت باید لیسانس فنی و مهندسی داشته باشند.

برای اخذ رتبه 5 در یک شاخه باید 600 امتیاز کسب کرد و برای دو شاخه 700 امتیاز که شرایط امتیاز به این صورت است:

مدرک لیسانس 250 امتیاز، هر سال بیمه 20 امتیاز

پس دو حالت می توان رتبه برای شرکت گرفت

  • حالت اول: شرکت دارای دو نیروی مهندس با 3 سال سابقه بیمه از شرکت رتبه دار باشد فقط می تواند در یک رشته تقاضای رتبه دهد .
  • حالت دوم: شرکت دارای دو نیروی مهندس هر کدام با 5 سال سابقه بیمه از شرکت رتبه دار باشد می تواند در دو رشته مختلف تقاضا دهد.
سوالات خود را از ما بپرسید 02162753000
انواع رتبه شرکت
انواع رتبه شرکت

انواع رتبه شرکت

  • رتبه بندی پیمانکاری
  • رتبه بندی مشاور
  • انفورماتیک
  • رتبه بندی EPC صنعتی و EPC غیر صنعتی
  • رتبه بندی مدیریت طرح

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری و مشاور نسبت به بقیه موارد رایجتر هستند. برای شرکت های پیمانکاری رتبه بندی شرکت ها در 11 رشته معرفی شده و در پایه های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 تعریف می شود و شرکت های مهندسی مشاور در 3 پایه رتبه بندی می شوند.

رتبه پیمانکاری با رتبه مشاور چه فرقی دارد ؟

فعالیت شرکت های پیمانکاری در غالب قراردادهای اجرایی در زمینه ی ساخت و نظارت بر پیمانکار می باشد اما شرکت های مشاور در زمینه ی طراحی و نظارت بر ساخت فعالیت می کنند و واسطه ی پیمانکار و کارفرما هستند.

مهمترین نکته برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در اعضای هیئت مدیره، رزومه کاری فراهم آمده وتوان مالی می باشد اما در اعطای رتبه به شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت نیز مورد سنجش قرار می گیرد.

اعتبار گواهی های صادر شده

رتبه های پیمانکاری صادر شده دارای اعتبار 4 ساله می باشند و دیگر امکان اینکه مثل سالهای قبل که در پایان هر دوره ، حداکثر تا دو مرتبه و هر بار برای مدت شش ماه تمدید می شدند، وجود ندارد و در پایان دوره 4 ساله،شرکت می بایست مطابق شرایط جدید اقدام به اخذ رتبه نماید.

مزایای رتبه بندی شرکت ها

  1. یکی از شرایط مهم جهت عقد قرارداد با شرکت ها و سازمانهای دولتی،داشتن رتبه می باشد در غیراینصورت هیچگونه همکاری از سوی سازمانهای دولتی صورت نمی گیرد.
  2. . شرکت های پیمانکاری برای شرکت در مناقصات و مزایدات باید دارای گواهی نامه ی تعیین صلاحیت پیمانکاری باشند
  3. سرمایه گذاران با توجه بهرتبه و توانایی مالی و تجربه کاری شرکت میتوانند مناسبترین شرکت را جهت اجرای پروژه خود انتخاب کنند

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت

  1. شماره کد اقتصادی
  2. کپی واضح اساسنامه
  3. آگهی تاسیس
  4. روزنامه رسمی
  5. هرگونه آگهی تغییرات شرکت
  6. کپی شناسنامه ازصفحه اول وآخر(در صورتیکه شناسنامه دارای صفحه توضیحات باشد،کپی صفحه آخر الزامیست)
  7. کپی هر دو روی کارت ملی
  8. کپی مدرک تحصیلی
  9. کپی هر دو روی پایان خدمت 
  10. عکس 4*3 از اعضاء هیئت مدیره 
  11. گواهی امضاء از نفر حق امضاءدار شرکت خطاب به امور پیمانکاران
  12. هرگونه قرارداد فقط 5 برگ اول
  13. مفاصا حساب بیمه از قراردادها
  14. مهر شرکت
استعلام رتبه شرکت

نحوه استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری

رتبه شرکت های پیمانکاری بر اساس تعداد افراد متخصص، صلاحیت پیمانکاران، کیفیت فعالیت ها، رعایت اصول و قوانین و میزان سود دهی و توان مالی آنها مشخص می شود. استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری با ارائه تعهدنامه محضری کلیه اعضای هیئت مدیره مبنی بر فعالیت نداشتن در پست های دولتی و سایر مدارکی که در قسمت های قبلی درباره آنها صحبت شد امکان پذیر می باشد.

برای اینکه رتبه شرکت شما مشخص شود باید اعضایی نظیر مجری پروژه، مدیر امور فنی مهندسی، ذی حساب، نماینده امور پیمانکاران و نماینده مشاور کارفرما در دستگاه اجراییتان وجود داشته باشند.

نحوه استعلام رتبه شرکت پیمانکاری به این شکل است که ابتدا با مراجعه به وب سایت ساجات مراحل اولیه وارد کردن اطلاعات و بارگذاری اسکن مدارک را به صورت الکترونیکی انجام داده و سپس در زمان اعلام شده به صورت حضوری برای تحویل مدارک به سازمان مربوطه مراجعه می نمایید.

به منظور استعلام رتبه شرکت پیمانکاری خود می توانید به سایت ساجات به آدرس اینترنتی sajar.mporg.ir مراجعه نمایید.

سپس تنها کافی است تا قسمت جستجو را در صفحه اصلی پیدا کرده و نام شرکت را در آن وارد نمایید. وقتی نام شرکت را پیدا کردید با کلیک کردن بر روی نام شرکت قادر خواهید بود تا مشخصات شرکت و تعداد فعالیت های در دست اجرا و ظرفیت آزاد را مشاهده کنید

انواع رتبه پیمانکاری

همانطور که می دانید رتبه های پیمانکاری در 11 تخصص به شرح زیر و در 5 پایه به شرکت های متقاضی اعطا می گردد با این توضیح که در صورت کسب بالاترین امتیازات در بخش های مختلف موفق به اخذ رتبه 1 و در غیره این صورت به ترتیب رتبه های 2 ، 3 ، 4 و یا 5 می شوند هرچند که در صورت عدم کسب حداقل امتیازات رتبه ای نیز کسب نخواهند کرد.

1-ساختنان و ابنیه(در برگیرنده امور مربوط به ساخت ابنیه و ساختمانهای چوبی،آجری،سنگی،ساخت پیاده رو ها و نظایر آن)

2-رشته آب و فاضلاب(در برگیرنده امور مربوط به ساخت تصفیه خانه های آب و فاضلاب،سد ها،بندها و تونل های انحراف آب و …)

3-حمل و نقل(دربرگیرنده امور مربوط به ساخت راه ها،جاده ها،راه های ریلی،باند و فرودگاه،پل ها و تونل ها،علایم راهنمایی و رانندگی و…)

4-رشته صنعت(دربرگیرنده امور مربوط صنایع غذایی، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، شیشه، استخراج، فراوری، ذخیره و تولید مواد خام و تولید در صنایع نفت و گاز،پتروشیمی، کانی غیره فازی، صنایع سنگین، معدنی، صنایع فلزی و …)

5-نیرو و برق(دربرگیرنده امور مربوط به توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاهها،شبکه های برق و تاسیسات برقی و پست های توزیع و الکترونیک عام و خاص و نظایز آن)

6-رشته تاسیسات و تجهیزات(دربرگیرنده امور مربوط به خطوط انتقال آب،نفت و گاز،تاسیسات مکتانیکی،هیدرو مکانیکی،سیستم های سرد کننده و گرم کننده ابنیه و …)

7-کاوشهای زمینی(دربرگیرنده امور مربوط به اکتشاف،حفاری،استخراج،حمل و بهره برداری از مواد غیره زنده موجود در پوسته زمین(در خشکی و آب)،کاوشهای غیره مستقیم در خشکی و نظایر آن)

8-ارتباطات و فناوری اطلاعات(دربرگیرنده امور مربوط به مخابرات، صوتی و داده ای ،ساخت ایستگاهای اصلی انتقال دهنده و توزیع کننده ،انواع شبکه پستی،شبکه های انتقال سیمی و بی سیم،رادیو تلوزیون و شبکه های ماهواره)

9-کشاورزی و فضای سبز(دربرگیرنده امور مربوط جنگل داری،درخت کاری،آبیاری،بهسازی و اصلاح اراضی و…)

10-نفت و گاز(دربرگیرنده امور مربوط به تاسیسات سره چاهی و خطوط لوله جریانی،فراوری نفت و گاز و کارخانه های گاز و گاز مایع،پالایشگاهای نفت وگاز و نظایر آن)

11-مرمت آثار باستانی ( مرمت آثار باستانی منقول و غیره منقول)

بعد از 4 سال چه باید کرد؟

تمدید رتبه شرکت از موضوعاتی می باشد که هرچند هر چهار سال یک بار برای شرکت های رتبه دار اتفاق می افتد ولی از آنجایی که هر ساله ظرفیت ها و امتیازات لازم جهت اخذ رتبه های مختلف دستخوش تغییرات (افزایش) می شوند، لیکن نباید انتظار داشت شرکت ها با همان شرایط 4 سال قبل  بتوانند تمدید گواهی را براحتی و با سرعت انجام دهند .

5/5 - (1 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
ساسان سلماسی ‏۰۳ بهمن ۱۳۹۹

با سلام
هزینه اخذ رتبه 5 نیرو چقدر میشه.؟
شرکت هست و تاریخ اعتبار رتبه چند ماه هست که تموم شده. هزینه تغییرات و تمدید مجدد چقدر هست دقیقا.
با تشکر

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۸ بهمن ۱۳۹۹

جناب سلماسی هزینه اخذ رتبه یا تمدید متفاوت است و اینکه باید ببینیم چه تغییراتی دارید آیا افراد امتیاز آور تغییر می کندد یا خیر لطف بفرمایید تماس بگیرید.

پاسخ
پورشاهوردی ‏۲۶ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر شرکت مشاوره دارم میخوام گرید مطالعت بگیرم لطفا راهنمایی می فرمایید

پاسخ
امین سعدی ‏۰۶ اسفند ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر، در مورد رتبه بندی شرکت ، برای رتبه 5 چند تا مهندس با چه سابقه ی بیمه ای لازم است؟ البته مشخص است برای ابنیه و ساختمان مهندس عمران میخوان، ولی میخواستم راهنمایی بفرمایین چند تا مهندس عمران میخوان با چند سال سابقه کار و سوال دوم اینکه سابقه بیمه مهندس باید مهندسی ریخته شده باشه یا هر نوع بیمه تامین اجتماعی قبول است؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۰ اسفند ۱۳۹۹

سلام عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، برای تک رتبه شما یک مهندس با مدرک مرتبط و داشتن 7 سال سابقه بیمه از شرکت رتبه دار باید داشته باشید یا دو مهندس هرکدام با 3 سال سابقه، هر نوع بیمه مورد قبول نیست و برای اخذ رتبه حتما باید سابقه بیمه از طرف یک شرکت رتبه دار باشد.

پاسخ
فرزین فیاض ‏۱۸ اسفند ۱۳۹۹

سلام شرکت ما دو امضا است کارهای مالی و عقود دولتی ..تک امضا مدیر عامل که خودم هستم و نامه های عادی دو امضا است ایا امضا هر دو مون در فرم های رتبه بندی لازم است ممنون ضمنا هزینه اخذ گرید کاوش چقدر میشه

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۹ اسفند ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر بستگی به اوراق دارد دوست عزیز ولی امضا اعضا نیاز است و هزینه رتبه بندی شرکت هم با توجه نوع گرید متفاوت است لطفا برای استعلام دقیق هزینه تماس بگیرید.

پاسخ
دانیال موسوی ‏۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام.
وقت بخیر.
مهندس عمرانی که در شرکتی با مسئولیت محدود غیر عمرانی (در حوزه کامپیوتر و ارتباطات) عضو هیئت مدیره و مدیر عامل هست، ایا میشه این شخص در شرکت سهامی خاص عمرانی، امتیاز اور برای اخذ رتبه 5 پیمانکاری محسوب بشه ؟ ( رشته اش مرتبط با رتبه درخواستی هست و سابقه بیمه عمرانی کافی رو هم داره)
با تشکر

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام بله دوست عزیز می توانند

پاسخ
سجاد شریفی ‏۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

من مهندس عمران هستم با 27 سال سابقه کار نقشه برداری، شرکت فنی مهندسی ثبت کرده ام میخام رتبه بگیرم. اساسنامه شرکت کارهای سیویل( ساختمانی و راه و ساختمتن و نقشه برداری هستش)، آیا میتوانم علاوه بر گرید سیویل گرید نقشه برداری با این شرکت بگیرم. ضمنا هیچیک از اعضا مدرک نقشه برداری ندارند. فقط خودم دارای گواهینامه نقشه برداری با 27 سابقه با بیمه میباشم.

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام مدارک تحصیلی اعضا و شما باید بررسی شوند شاید مرتبط باشند لطف کنید تماس بگیرید.

پاسخ
افشین محمدی ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

با سلام
شرکتی که الان هیچ فعالیتی نداره میتونه واسه رتبه 5 پیمانکاری اقدام کنه

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام بله دوست عزیز در صورتی که شرایط امتیاز نیروی انسانی رو داشته باشید.

پاسخ
محمد سلطانی نوه ‏۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

باسلام
در مناقصه ای اعلام شده است پیمانکار الزاما باید دارای رتبه بندی گرید 5 خطوط انتقال آب و شبکه‌های فاضلاب داشته باشد و شرکت ما دارای گرید 5 آب است آیا واجد وشرایط هستیم یا گرید پنج آب با گرید 5 خطوط انتقال آب و شبکه‌های فاضلاب فرق دارد؟ اصلا چنین رسته ای در گرید 5 داریم؟؟ ممنون میشم در اسرع وقت راهنمایی بفرمایید

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

با سلام، گرید خطوط انتقال آب و شبکه های فاضلاب زیرمجموعه شاخه آب می باشد، نام شرکت و شماره ثبت را ارسال کنید تا رتبه شرکت شما بررسی شود.

پاسخ
وزیری ‏۱۵ تیر ۱۴۰۰

سلام
مجوز رتبه 5 راه ما در تاریخ 4 تیر تموم شده و البته تو 4 سال گذشته فعالیتی نداشته . میخواستم ببینم چطور میشه تمدیدش کرد و هزینه اش رو هم بفزمایید . حیلی ممنونم

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۷ تیر ۱۴۰۰

برای تمدید رتبه شرکت لطفا تماس بگیرید که شرایطتتون بررسی بشه چون نسبت به 4 سال پیش آیین نامه ها تغییر داشته است

پاسخ
مریم هادلوند ‏۱۵ آبان ۱۴۰۰

سلام
پرونده من برای دو رتبه ۵ تاسیسات و راه و یک رتبه ۴ ابنیه در سایت ساجات در وضعیت ( در حال کسب تاییدیه دوم ) می باشد
سوال اینه که آیا ممکن هست تایید نشود ؟
و روند از اینحا تا صدور چه مدت طول میکشد ؟
البته ۴ ابنیه و ۵ راه رو قبلا داشتم و الان برای تمدید درخواست دادم ولی ۵ تاسبسات رو تازه درخواست کردم

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

سلام بله ممکن است، حداکثر یک ماه دیگر

پاسخ
امید ‏۱۶ آبان ۱۴۰۰

سلام خواستم بدونم اگه شخصی دو تا مدرک لیسانس داشته باشه میتونه هر کدوم رو جداگانه جهت رتبه بندی در دو شرکت مختلف استفاده کنه ؟ با سپاس

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

خیر دوست عزیز

پاسخ
روشنا ‏۱۷ آبان ۱۴۰۰

با سلام
من عضو هیات مدیره شرکت عمرانی هستم هم زمان در یک شرکت دیگه مشغول به کار هستم برای رتبه گرفتن مشکلی ایجاد میشه حق بیمه عضو هیات مدیره در شرکت دیگه ایی رد بشه ؟چون شنیدم که بیمه اعضای هیات مدیره فقط باید از طرف شرکت رد بشه و فرد جای دیگری براش سابقه بیمه رد نشه میشه لطفا توضیح بدید این قانون درست هست یا خیر؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

فلسفه رتبه یعنی اینکه اعضای هیئت مدیره متخصص باشند و مشغول به فعالیت در شرکت، یعنی مشخص است که بیمه شما باید از طرف شرکت ولو برای ماه اول رد شود و رسید پرداخت آن در سامانه ارائه گردد.

پاسخ
حسن یوزباشلو ‏۱۸ آبان ۱۴۰۰

سلام برای رتبه بندی شرکت چقدر بیمه لازم است؟من از سال ۹۱شش سال پنج ماه بیمه دارم آیا میتونم رتبه بگیرم یا نه

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

در صورتی که از شرکت رتبه دار باشد احتمالا می توانید، برگه سوابق بیمه شما و مدرک تحصیلی نیز باید بررسی شود. لطف کنید تماس بگیرید.

پاسخ
Setare ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

وقتتون بخیر
ما شرکت در زمینه ی تاسیسات ثبت کردیم، سابقه ی فعالیت نداریم اصلا، میخوایم گرید ۵ بگیریم. گفتن هرکدام از اعضای هیئت مدیره سه سال سابقه ی کارشون فقط طبق یه عناوین خاصی باشه. مثلا من در شرکت دارای رتبه ،بیمه م رد شده کافی نیس، سرپرست کارگاه تعمیرات قابل قبول نیست ،باید مثلا بنویسی کارشناس تعمیرات و پالایش گاز و تولید گاز، ایا این موضوع درسته؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

سلام دوست عزیز، هم درسته هم غلط، خیلی خلاصه و ساده : برای گرفتن رتبه 5 یا دو عضو باید دارای حداقل مدرک کارشناسی با 3 سال سابقه بیمه یا یک کارشناس با 7 سال سابقه بیمه از شرکت رتبه دار و مرتبط باشد. ما معمولا مدارک افرادی شبیه شما رو میگیریم از طریق واستپ، بررسیس می کنیم و در صورتی که شرایط اخذ رتبه رو داشته باشند اعلام می کنیم.

پاسخ
مرضیه ربیعی ‏۱۹ بهمن ۱۴۰۰

با سلام و عرض خسته نباشید
ما یک شرکت بازرگانی هستیم. برای گرفتن گواهی رتبه بندی سال گذشته اقدام کردیم. ولی تا الان هیچ گواهی به دستمون نرسیده. تو سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی برنامه و بودجه هم اسم شرکت و شناسه ملی رو وارد می کنیم موفق نمیشیم. (sajar.mporg.ir)
چطور می تونیم گواهی رو دریافت کنیم؟
با تشکر از شما

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۹ بهمن ۱۴۰۰

سلام خانم ربیعی، اقدام کردید بعد نتیجه چی بوده؟ تایید شدید ؟ برای گرفتن گواهی و کارتس حضورا آیا اقدام کردید ؟ اگر تمایل داشتید نام کاربری و کلمه عبور رو بفرستید بررسی کنیم

پاسخ
صادق تلوکی ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

باسلام
راهنمایی بفرمایید برای شرکت درمناقصات اداره راهداری نیاز به ثبت و تأسیس چه نوع شرکت پیمانکاری هست؟ آیا امکان گرفتن گرید واسه شرکت تازه تأسیس هست یاخیر؟ (توضیح : مهندسی صنایع شیمیایی دارم و بالای ۱۰ سال سابقه درپروژه های صنعتی پالایشگاه و پتروشیمی و دو قرارداد با شرکت های معتبر :
1-شرکت طراحی و مهندسی EIED
2-شرکت پتروشیمی
داشتم البته به اسم خودم وشریکم (شخص حقیقی) بوده صرفا جهت اطلاع که اگه کمکی بتونه بهم بکنه عنوان کردم )
باتشکر

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۱

با سلام دوست عزیز شما ابتدا شرکت را با موضوع فعالیت های پیمانکاری در زمینه راه سازی و … ثبت می کنید، سپس در صورتی که شرایط مدرک تحصیلی و بیمه از شرکت های رتبه دار در 4 سال اخیر را دارا باشید همان ابتدای تاسیس و بدون داشتن قرارداد می توانید رتبه 5 پیمانکاری بگیرید ( نیاز به داشتن قرارداد نیست فقط مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره و لیست بیمه تامین اجتماعی که در 4 سال اخیر برای آنها رد شده مهم است )

پاسخ
عبداله سعیدی ‏۰۲ خرداد ۱۴۰۱

رتبه 1 زمین شناسی در یک شرکت مهندسین مشاور چند پروژه می تواند شرکت کند

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۴ خرداد ۱۴۰۱

با سلام متوجه سوال شما نشدیم دوست عزیز

پاسخ
علی ‏۰۳ خرداد ۱۴۰۱

سلام برای انتخاب مهندس عمران جهت گرید شرکت و رتبه بندی ابنیه و راه باید چند سال باید مدرک مهندس در شرکت بماند دو سال هست یا ۴ سال بی‌ زحمت راهنمای کنید

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۴ خرداد ۱۴۰۱

با سلام باید 3 سال بیمه در 4 سال اخیر داشته باشید

پاسخ
Ali ‏۱۸ مهر ۱۴۰۱

با سلام و عرض خسته نباشید
میخواستم بدونم که آیا شرایط اخذ گرید و میزان سقف قرارداد در شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص فرق دارن؟ و اگه فردی که مدرک برق داشته باشه و ۷ سال سابقه بیمه در شرکت ابنیه داشته باشه چه گریدی میتونه بیاره؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۰ مهر ۱۴۰۱

سلام خیر فرقی ندارد، رشته شما زمینه است و برای گرفتن گرید ابنیه باید یک فرد امتیاز آور دیگر داشته باشید.

پاسخ
امیر ‏۲۷ اسفند ۱۴۰۱

با سلام و تشکر از مطالب مفید شما
سوالی دارم: سایت ساجات sajar.porg.ir رتبه فعلی شرکتها را اعلام کند. من اگر بخواهم رتبه قبلی شرکت ( مثلاً یک یا دو سال قبل) را ببینم از کدام قسمت سایت امکان دارد؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۹ اسفند ۱۴۰۱

از طریق همین وب سایت می توانید قبل نیز مشاهده کنید اگر نیست یعنی رتبه نداشته است آن شرکت

پاسخ
اورهان ‏۱۰ خرداد ۱۴۰۲

بررسی سامان برنامه بودجه جهت صدور گواهی صلاحیت حداکثر چقد زمان میبره؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ خرداد ۱۴۰۲

حدودا از 15 الی 40 روز

پاسخ
زهرا ‏۱۹ خرداد ۱۴۰۲

سلام و وقت بخیر. آیا مهندسان همه شرکت‌های مهندسی مشاور باید عضو سازمان نظام مهندسی هم باشند؟ و آیا وجود پروانه نظام مهندسی جز شروط اصلی هست؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ خرداد ۱۴۰۲

خیر دوست عزیز نیاز نیست

پاسخ
امید الهی ‏۲۷ تیر ۱۴۰۲

باسلام
برای رتبه بندی بیمه اختیاری تامین اجتماعی قابل قبول است یا خیر؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خیر دوست عزیز مورد قبول نیست

پاسخ
یاور ‏۲۴ مرداد ۱۴۰۲

با سلام. یک شرکت با مسئولیت محدود میتواند عمرانی بوده و بعدا رتبه هم اخذ نماید؟؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۲

بله می تواند دوست عزیز

پاسخ
محمد رسولی ‏۰۵ آبان ۱۴۰۲

با سلام
بنده مهندس عمران و سابقه 8 سال بیمه در شرکتی که رتبه آب، تأسیسات و صنعت را دارم. آیا به همراه یک نفر بازنشسته رشته مدیریت بازرگانی میتوانیم رتبه 5 آب و 5 ابنیه را اخذ کنیم؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۷ آبان ۱۴۰۲

سلام فقط می توانید 5 آب رو بگیرید دوست عزیز

پاسخ
مهدی رضایی ‏۱۹ آبان ۱۴۰۲

باسلام
آیا میتوان با 10 سال سابقه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل (هر دو یک شخص می باشد) در شرکت قبلی و یک کارمند 7 سال سابقه در رشته ابنیه و راه در شرکت قبلی (کارمند عضو هیئت مدیره شرکت جدید نمی باشد) برای دریافت رتبه 5 برای اولین بار در رشته ابنیه و راه اقدام کرد؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ آبان ۱۴۰۲

بله دوست عزیز می توانید

پاسخ
هابیل خرمی ‏۰۸ آذر ۱۴۰۲

سلام دوستان امیشه برای پژوهشکده نیمه دولتی هم گرید گرفت؟

پاسخ
اسدی ‏۱۷ آذر ۱۴۰۲

به نام خدا سلام و تشکر
1- شرکت خانوادگی است خودم با 22 سال بیمه و ارشد برق سهام 90 درصد،خانمم لیسانس علوم اجتماعی و بدون سابقه 5 درصد سهام،پسرم بورسیه آموزش و دبیری رشته مهندسی مکانیک با 5 درصد سهام میتونیم گرید بگیریم؟اگر یک نفر بازنشسته مهندس به صورت قراردادی و مشاوره به عنوان مدیر فنی بگیریم امتیاز دارد؟ممنون

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۸ آذر ۱۴۰۲

شرایط برای یک شاخه را دارید باز مدارک شما باید بررسی شود اما در مورد استخدام مهندس باز نشسته، ایشون باید عضو هیئت مدیره باشند دوست عزیز

پاسخ
مشاهده نظرات بیشتر
تماس