مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

ثبت شرکت پیمانکاری

۱۱ دی ۱۴۰۲ 26 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

ثبت شرکت پیمانکاری یکی از موضوعاتی است که حتی در روزهای تحریم و دلار هم باز رونق دارد، هرچند بسیاری از پروژه ها با کمبود بودجه مواجه هستند اما عمران یک کشور جان سخت تر از آن است که با کرونا یا تحریم کامل بخوابد. به همین خاطر ما به عنوان یک موسسه ثبت شرکت همواره برای ثبت شرکت پیمانکاری و کارهای مربوط به آن در خدمت کارآفرینان عزیز کشورمان بوده و کماکان به لطف خدا هستیم.

ثبت شرکت پیمانکاری

شرکت پیمانکاری

در ابتدا باید بگوییم که پیمانکار و شرکت پیمانکاری چه وظایفی را بر عهده دارند، بعد از آن که توضیحی مختصر در رابطه با این موضوع بیان کردیم، اطلاعاتی هم در رابطه با ثبت شرکت پیمانکاری، شرایط ثبت این شرکت و هزینه انجام آن بیان خواهیم کرد و پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید، به خصوص اگر قصد دارید که در این چنین شرکتی را ثبت کنید!

برای آن که با مفهوم پیمانکاری به طور کامل آشنا شوید، آن را با یک مثال توضیح خواهیم داد تا درک آن برای شما ساده و البته دلنشین باشد. به عنوان مثال اداره برق را در نظر بگیرید، این اداره برای انجام کارهای حمل و نقل خود به نیروهایی احتیاج دارد و البته فرصتی برای مدیریت نیروهای جدید ندارد، در این حالت با یک شرکت پیمان کاری قرار داد می بندد و انجام امور را به او می سپارد.

توجه داشته باشید که یک شرکت پیمانکاری معمولا نیروهای متعددی دارد که متناسب با نوع شرکت فعالیت دارند، در مثال بالا نیروهای شرکت پیمانکاری با اداره برق در ارتباط نیستند و البته مدیران اداره برق هم ارتباطی با نیروهای شرکتی ندارند و پیمانکار به عنوان رابط بین این دو گروه فعالیت می کند، در ادامه توضیحات کاملی را در رابطه با ثبت شرکت پیمانکاری بیان خواهیم کرد.

ثبت شرکت عمرانی

بعد از آن که مطالبی را در رابطه با شرکت پیمانکاری بیان کردیم، حال قصد داریم مطالبی را در رابطه با انواع مختلف این شرکت ها شرح دهیم تا شما ابهامی در این رابطه نداشته باشید. در ابتدا باید بگوییم که انواع شرکت های پیمانکاری متناسب با کار آن شرکت تعیین می شود و توجه داشته باشید که این مورد با موضوع شرکت تفاوت هایی دارد. در حقیقت باید بگوییم که موضوع همه این شرکت ها پیمانکاری است، اما کاری که انجام می دهند در حوزه های مختلف می باشد. در ادامه لیستی از این شرکت ها را ارائه می دهیم؛

  • ثبت شرکت ساختمانی
  • در حوزه راه و ترابری
  • در حوزه تأسیساتی و تجهیزات مختلف
  • در حوزه صنعت (صنایع)
  • در حوزه بازسازی و مرمت آثار باستانی
  • در حوزه کشاورزی و باغداری
  •  در حوزه مهندسی آب و آبیاری
  • در حوزه ارتباطات (تلفن و...)
  • در حوزه انرژی (نفت و گاز)
  • در حوزه کاوش های زیر زمینی

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت عمرانی باید در ابتدا حوزه فعالیت خود را مشخص کنید، زیرا نیاز به اخذ مجوزهایی در حوزه مربوطه می باشد که البته نگران نباشید، اطلاعاتی در رابطه با این مجوزها و هر آن چه که در رابطه با این موضوع را لازم است که بدانید، ما در اختیار شما قرار خواهیم داد. لازم به ذکر است که لیست ارائه شده در بالا توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارائه شده است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ثبت شرکت خود باید حتما مراحل را به طور قانونی و مرتب پشت سر بگذارید، زیرا در صورت عدم تمکیل پرونده مجوزی به شما داده نمی شود و در نتیجه نمی توانید در مزایده ها شرکت کنید و در این حالت باید بگوییم که سود چندانی عاید شرکت شما نخواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که شرکت های عمرانی همان شرکت های پیمانکاری می باشند که در مطالب بالا اطلاعاتی در رابطه با آن ها بیان کردیم، اما در بین عموم نام شرکت عمرانی رواج بیشتری دارد و از آن جایی که ما قصد داریم درک این مطالب برای شما ساده باشد، از همین اصطلاحات رایج استفاده کردیم.

نکته دیگری که در رابطه با ثبت شرکت پیمانکاری ساختمانی باید به آن توجه داشته باشید، این است که در ابتدا باید نوع شرکت خود را انتخاب کرده ( محدود یا خاص ) و سپس برای تهیه مدارک لازم اقدام کنید. لازم  به ذکر است که نوع شرکت با موضوع آن و همچنین با حوزه فعالیت شرکت مورد نظر تفاوت هایی دارد و نباید این موارد را با هم اشتباه گرفت.

مدارکی مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری مسئولیت محدود

  • کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضاء شرکت
  • مشخص کردن موضوع شرکت
  • سرمایه اولیه خود را مشخص کنید.
  • سمت هر یک از اعضاء شرکت مشخص شود.
  • آدرس دقیق محل شرکت شما
  • هر یک از اعضاء باید اقرار نامه تنظیم شده را امضاء کنند.

مدارکی مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  • کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضاء شرکت که حداقل 5 نفر هستند.
  • مشخصات اعضاء را به طور کامل وارد کنید.
  • موضوع فعالیت خود را به طور دقیق مشخص کنید.
  • اعضاء هیئت 5 نفره را تعیین سمت کنید و در صورت سهام دار بودن آن ها میزان سهم هر یک به طور دقیق مشخص شود.
  • نام های پیشنهادی خود را در فرم مخصوص بنویسید.
  • اقرار نامه شرکت را هر یک از اعضاء باید امضا کرده باشند.
  • در صورتی که یک وکیل کارهای ثبتی شما را انجام می دهد، وکالت نامه ای را تنظیم کنید و بر روی پرونده قرار دهید.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری معمولا به صورت شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت می شوند، البته شرکت سهامی خاص برای شرکت های پیمانکاری که قصد رتبه بندی شرکت و شرکت در مناقصات را دارند، رواج بیشتری دارد. زیرا در این حالت مزیت های متعددی برای شرکت شما وجود دارد که نباید از آن غافل شوید. مدارک مورد نیاز برای  شرکت به صورت سهامی خاص و مسئولیت محدود با یکدیگر تفاوت هایی دارند، به همین دلیل قبل از شروع روند کار باید نوع آن را مشخص کنید.

برای ثبت شرکت پیمانکاری مسئولیت محدود چه شرایطی نیاز است؟

توجه داشته باشید که در این حالت شما باید؛

  • در کمترین حالت دو نفر را برای اعضاء داشته باشید.
  • سرمایه شما حداقل 1000000 ریال باشد.
  • تعهد نامه ای تنظیم شود که اعضاء موظف به پرداخت سرمایه باشند.

برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص چه شرایطی نیاز است؟

در صورتی که قصد داشته باشید شرکت خود را به صورت سهامی خاص ثبت کنید باید؛

  • تعداد نفرات حداقل 5 نفر باشد.
  • از بین نفرات 3 نفر هیئت مدیره و 2 نفر به عنوان بازرس تعیین سمت شوند.
  • حداقل 100 هزار تومان را به عنوان سرمایه اولیه داشته باشید.
  • حداقل 35% از سرمایه اولیه خود را در حساب شرکت خود قرار دهید.
این راهنما را حتما ببینید هزینه ثبت شرکت در سال 1403 چقدر است؟

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

در این قسمت قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چه مراحل ثبت شرکت پیمانکاری را باید پشت سر بگذارید. در ابتدا باید بگوییم که ما در موسسه کاج به دنبال این هستیم که مراحل ثبت هر شرکتی را برای شما آسان کنیم.

پس به آسانی می توانید مراحل ثبت شرکت پیمانکاری ساختمانی و عمرانی خود را از 0 تا 100 به ما بسپارید تا کارشناسان متخصص ما این کار را برای شما انجام دهند و شما درگیر روند اجرایی نشوید، زیرا روند اجرایی برای شما خسته کننده خواهد بود و البته به علت آن که انجام این کار به تخصص بالایی نیاز دارد، ممکن است که در انجام این کار شکست بخورید، پس پیشنهاد می کنیم کار را به کار دان بسپارید و خیال خود را راحت کنید.

در ابتدا شما باید مدارک و شرایطی که در بالا به آن اشاره کردیم را فراهم کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید، به این موضوع توجه کنید که در صورت تکمیل نبودن مدارک، زمان بیشتری را باید صرف کنید تا این مدارک را کامل کنید، پس پیشنهاد می دهیم که در همان ابتدا مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهید.

در مرحله بعد شما باید نام های پیشنهادی خود را انتخاب کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که برای نام یک شرکت باید از سه سیلاب استفاده کنید و حداکثر 5 مورد را در فرم مخصوص بنویسید تا در صورت رد یکی از نام ها، مشکلی برای ادامه روند ثبت شرکت پیمانکاری خود نداشته باشید.

توجه: انتخاب اسم برای شرکت با انتخاب اسم برای ثبت برند ساختمانی فرق می کند و برند شما می تواند متفاوت از اسم سه سیلابی شرکت شما باشد.

در مرحله بعد اگر نام های پیشنهادی شما رد شد، نام های دیگری را پیشنهاد دهیم و در صورتی که نام ها تائید شدند، صفحات سایت را پرینت بگیرید، لازم به ذکر است که در مرحله بعد باید این برگه های پرینت گرفته شده را به اداره ثبت بفرستید، برای این کار باید از پست استفاده کنید، البته باجه های پستی منتخب که معمولا باجه های مرکزی هر منطقه هتسند

مرحله بعدی 5 روز بعد از این ارسال انجام می شود و باید در روزنامه رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار آگهی مخصوص را منتشر کنید.

لازم به ذکر است که بعد از تاسیس شرکت پیمانکاری باید حتما نسبت به اخذ رتبه پیمانکاری اقدام نمایید. در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه ندارید:

این مطلب را حتما بخوانید رتبه بندی شرکت ها

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

قبل از آن که هزینه ثبت شرکت پیمانکاری را بیان کنیم، لازم می دانیم که در رابطه با موضوع مهمی بحث کنیم، توجه داشته باشید که ثبت شرکت مراحلی دارد که متناسب با نیاز و شرایط شما این مراحل و همچنین خدماتی که دریافت می کنید، متفاوت خواهد بود و همین موضوع باعث می شود که قادر به بیان یک مبلغ به طور دقیق برای ثبت شرکت پیمانکاری نباشیم.

برای ثبت شرکت پیمانکاری شما باید در ابتدا با توجه به نوع شرکت خود مقداری از سرمایه اولیه را در حساب داشته باشید، در صورت ثبت شرکت سهامی خاص باید %35 از سرمایه در حساب شما باشد و در صورت ثبت شرکت مسئولیت محدود باید تمام مبلغ را در حساب شرکت قرار دهید.

هزینه روند اجرایی ثبت شرکت پیمانکاری با توجه به خدمات ارائه شده به شما مشخص خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
لیلا رضاوندی ‏۰۴ بهمن ۱۳۹۹

برای ثبت یک شرکت عمرانی و کشاورزی سهامی خاص چند نفر عضو نیازه؟ من میخوام بدونم برای ثبت شرکت خدماتی میتونیم دو نفر عضو و سهامدار اصلی باشه سه نفر مابقی فقط از مدرکشون استفاده کنیم، اگر تنها مدارک این اشخاص استفاده بشه حدود مسولیت رو تا چه حد میتونیم براشون محدود کنیم سرمایه لازم و هزینه ثبت؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۵ بهمن ۱۳۹۹

سلام خانم رضاوندی، شما به حداقل 3 سهامدار احتیاج دارید، بقیه اشخاص رو می توانید عضو هیئت مدیره خارج از شرکا در نظر بگیرید، منظور از سرمایه رو هم متوجه نشدیم چون انتخاب با شماست، لطفا برای دریافت مشاوره و هزینه نهایی تماس بگیرید.

پاسخ
احسان ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر برای شرکت پیمانکاری ساختمانی،مدرک دانشگاهی مدیر و اعضا هیئت مدیره چه رشته هایی میتونه باشه؟ و آیا افرادی که شاغل هستن میتونن عضو هیئت مدیره شرکت باشند.

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۲ خرداد ۱۴۰۰

با سلام
افراد که در استخدام دولت هستند نمی توانند عضو هیئت مدیره باشند، برای ثبت مدرک خاصی مورد نظر نیست اما برای رتبه بندی شرکت ها باید رشته های عمران معماری و رشته های مرتبط داشته باشد.

پاسخ
محسن احمدی ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

سلام برای ثبت شرکت پیمانکاری نیاز به مدرک تحصیلی هم هست؟ من کاردانی مکانیکم

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۲ خرداد ۱۴۰۰

با سلام، برای ثبت خیر اما اگر قصد گرفتن رتبه برای شرکت را دارید بله باید کارشناسی داشته باشید یا حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره مدرک کارشناسی داشته باشند.

پاسخ
مونس شیرمردی ‏۰۵ خرداد ۱۴۰۰

سلام. برای ثبت شرکت پیمانکاری کارهای پروژه ای صنعتی کدوم شرکت بهتره سهامی خاص یا مسئولیت محدود؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۵ خرداد ۱۴۰۰

سلام سهامی خاص دوست عزیز

پاسخ
علی امینی پور ‏۱۳ تیر ۱۴۰۰

با عرض سلام .آیا میشود یک شرکت تاسیس نمود که هم رتبه عمرانی داشته باشد وهم خدماتی مثل خدمات عمومی باشد .

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۷ تیر ۱۴۰۰

بله دوست عزیز

پاسخ
حسین ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

سلام و درود
آیا برای ثبت شرکت پیمانکاری نیاز به اخذ مجوز داریم؟ اگر بله از کجا و چگونه باید مجوز بگیریم؟
برای شرکت در مناقصات و مزایدات شهرداری ها و استانداری ها چه نوع شرکت پیمانکاری را باید در فیلد مورد نظر انتخاب کنیم؟ سپاس از پاسخگویی شما

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ آبان ۱۴۰۰

سلام حسین عزیز، برای ثبت یک شرکت با موضوع پیمانکاری نیاز به مجوز نیست و می توانید ثبت کنید و پروژه بگیرید اما ادارات دولتی و سازمان های بزرگ خصوصی یا تعاونی های ساخت و ساز معمولا برای مناقصات، شرکت پیمانکاری دارای گرید می خواهند، یعنی شما ابتدا باید ثبت کنید و بعدا و حتما گرید بگیرید که شرایطش رو در صفحه رتبه بندی شرکت نوشتیم با ما هم می توانید تماس بگیرید.

پاسخ
ارجمند ‏۰۳ خرداد ۱۴۰۱

با سلام و تشکر از پاسخگویی شما برای ثبت شرکت پیمانکاری مشخصات دفتر کار چیست . آیا بایستی مالک یکی از اعضای هیئت مدیره باشد ؟یا اجاره با کد رهگیری بنام یکی از اعضای هیئت مدیره باشد ؟ دفتر حداقل چند مترمربع بوده ؟ آیا واحد مسکونی قابل قبول است ؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۴ خرداد ۱۴۰۱

در ابتدای تاسیس از شما فقط آدرس گرفته خواهد شد و موادری که فرمودید مهم نیست دوست عزیز

پاسخ
امیر حسین باوی ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۱

با عرض سلام،،ب ی توضیح کلی نیاز دارم ک چ گونه و کجا ب صورت حضوری و چقدر هزینه برای ثبت شرکت مراجعه کنم،،کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم میتونم شرکت ثبت کنم برای مبادلات تجاری بین کشورهای همسایه،نیاز ب راه پیگیریش دارم ک از کجا باید شروع کنم،کدام اداره و کجا؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۹ اسفند ۱۴۰۱

با سلام سوالتون خیلی کلی هستش، لطف کنید با شماره 02162753000 تماس بگیرید.

پاسخ
حسن رنجبر ‏۱۹ خرداد ۱۴۰۲

سلام بنده‌ بالای ۲۵ سال درامرکارهای ساختمانی فعالیت دارم وحدود ۹سال هست پروژه ساختمانی برمیدارم از صفر تا صد به مالکین تحویل میدم درتمام امر سازه تجربه دارم و در اجرا هم فعالیت میکنم در هر مرحله سازه هم نظارت را دارم وهم فعالیت کاری را به همراه دوستان رادارم اما چون نام شرکت ثبت ندارم و کارت پیمانکاری را ندارم دردفاع از مبلغ خدمات کاری و اجرایی در مشکل هستم حق و حقوق خدمات و فعالیت پیمانکاری را بهم نمیدند و دفاع قانونی هم نمیتونم از خودم بابت هزینه کرده ام در امر سازه و دستمزد کاری را بگیرم میخوام کارت پیمانکاری دریافت کنم و با اخذ قرارداد کاری کار را تحویل و تا هزینه دریافت نکردم اجازه وارد شدن کسی را ندم تا به روال قانونی به مبلغ هزینه که انجام دادم و دستمزد کار هایم را دریافت کنم بدون مشکلی چه کار باید بکنم، نام شرکت ثبتی در صفحه های مجازی و گوگل هست به این لگوی کاری بنده به این نام هست شرکت پیشروسازان کولاک‌گستر رنجبر میباشد میخوام ثبت در امر عمرانی و پیمانکاری سازه ساختمانی کنم ب به این اسم لگوی کاری کاردریافت کنم و هزینه را بتونم به راحتی بگیرم چون مدرک ندارم حق و حقوق منو می‌خورند و چون قرارداد ندارم و مدارک نمیتونم بگیرم که اکثرا خوردند نتونستم بگیرم لطف بفرمایید راهنمایی کنید ممنون میشم متشکرم خدا خیرتون بده

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ خرداد ۱۴۰۲

سلام جناب رنجبر وقت بخیر، شما ابتدا یک شرکت عمرانی ثبت کنید و قرارداد های پیمانکاری رو بر طیق یک نسخه ای که ما به شما می دهیم به انجام برسانید که بر اساس مراحل انجام کار صورت وضعیت بدهید و پولتون رو بگیرید، با ما تماس بگیرید لطفا

پاسخ
مهران محمودی ‏۲۳ تیر ۱۴۰۲

ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص چقدر هزینه داره؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ تیر ۱۴۰۲

در تیر ماه سال 1402 هزینه ثبت 2،200،000 تومان می باشد.

پاسخ
امیر خدادادی ‏۰۱ شهریور ۱۴۰۲

با سلام و خسته نباشید وتشکر بابت راهنمایی هاتون که بدون هیچ چشم داشتی صورت میگیره و پاسخگو هستین
یه سوال داشتم از محضرتون : برای ثبت شرکت و شرکت در مناقصات حدودا چقد باید سرمایه داشته باشیم؟
در شهرستان ها هم باید تعداد نفرات شرکت پنچ نفر باشند؟
مثلا برای جدول کشی خیابانها و پیاده رو ها

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۴ شهریور ۱۴۰۲

سلام برای ثبت شرکت پیمانکاری 2 نفر کفاییت می کند، سرمایه هم یکصد میلیون تومان به بالا، مهمتر از آن اگر قصد گرفتن رتبه شرکت را دارید موضوعی جداست و برای راهنمایی بهتر است تماس بگیرید.

پاسخ
فرید ‏۲۵ آبان ۱۴۰۲

سلام و درود…. بنده به همراه چند نفر از دوستان که در زمینه ساخت و ساز مسکونی و تجاری در شهر خود فعالیت دارین… حال تصمیم داریم شرکت ثبت کنیم و سرمایه هامون را در یک جا جمع کنیم و کارهای کمی بزرگ تر انجام بدیم .طوری که همه چیز شفاف و قانونی باشه… اصلا هم دنبال کار گرفتن از دولت نداریم و دنبال گرید نیستم …. حال میخواستم راهنمایی بفرمایید چه نوع شرکتی ثبت کنیم ؟دخل و خرج به چه صورت انجام میشه ؟چطور میتونیم سهامی کنیم و افزایش سرمایه بدیم…ممنون

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۱ آذر ۱۴۰۲

با سلام بهتر است شرکت سهامی خاص ثبت بفرمایید با سرمایه اولیه 10 میلیون تومان، سوالاتتون کلی هستش و مربوط به شرکتداری، لطفا برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

پاسخ
احسان سلطانی ‏۱۶ آذر ۱۴۰۲

با سلام وخسته نباشید.بنده بهمراه دونفر از دوستام قصد داریم یه پولمون رو توی ساخت و ساز ملک ببریم البته هیچکدام تحصیلات مربوط به مهندس عمران نداریم و تحصیلات مون غیر مرتبط هست آیا نیازه شرکت عمرانی‌ کنیم ؟ و مسئولیت محدود مناسب هست یا سهامی خاص.. چون قصد نداریم در مناقصات شرکت کنیم..

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۸ آذر ۱۴۰۲

با سلام مسئولیت محدود دردسر کمتری دارد و نگهداری و تمدید سالانه ندارد

پاسخ
مشاهده نظرات بیشتر
تماس