مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

ثبت شرکت پرورش دام و طیور

۰۷ فروردین ۱۴۰۳ 0 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

به منظور ثبت شرکت پرورش دام و طیور، در نخستین مرحله باید نسبت به زیر شاخه ای از دام و طیور که قصد فعالیت در آن را داریم، تصمیمات لازم را بگیریم. در مرحله دوم باید نسبت به نوع شرکت منتخب خود تصمیمات لازم را اخذ نماییم.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 14 روز کاری

هزینه: 3،000،000 تومان

ثبت شرکت دامپروری

به طور کلی هفت نوع شرکت در قانون تجارت ایران تعریف گردیده است، که به شرح زیر می باشند:

به منظور ثبت شرکت پرورش دام و طیور، در نخستین مرحله باید نسبت به زیر شاخه ای از دام و طیور که قصد فعالیت در آن را داریم، تصمیمات لازم را بگیریم. در مرحله دوم باید نسبت به نوع شرکت منتخب خود تصمیمات لازم را اخذ نماییم.

به طور کلی هفت نوع شرکت در قانون تجارت ایران تعریف گردیده است، که به شرح زیر می باشند:

سهامی، با مسئولیت محدود، ثبت شرکت تضامنی ، تعاونی ، مختلط سهامی ،مختلط غیرسهامی و نسبی

معمولا نوع شرکت های منتخب اکثرا به صورت ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا ثبت شرکت سهامی خاص می باشند. گاهی اوقات بنا به نیاز خود، شرکت های تعاونی و یا انواع دیگر شرکت ها را بر می گزینیم و نسبت به انتخاب نام برای آنان و در نهایت انتخاب موضوع مناسبی برای شرکت های منظور شده را انجام می دهیم.

موضوع اساسنامه شرکت پرورش دام و طیور

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت پرورش دام و طیور، باید به صورت کلی به موضوع فعالیت بسته بندی محصولات گلخانه ای، طیور و دامی، فعالیت هایی نظیر گاو شیری و گوشتی و نگهداری و فروش و خرید و دسته بندی انواع دام به دام های سبک و سنگین از جمله گاومیش، گوسفند داشتی و گوشتی با هر تعدادی و یا به میزان طرح و پروژه در داخل و یا خارج از محدوده روستا پرورش هر نوع زنبورداری، طیور، آبزیان و شیلات در موارد مذکور بعد از گرفتن مجوز های لازم از مراجع مربوطه پایه گذاری سردخانه، مجتمع پرورش حیوانات و ماهیان و فراهم ساختن نیاز تولید کنندگان کشاورزی، تولید محصولات دامی کشاورزی، عرضه کننده خدماتی مشابه هموار ساختن زمین های کشاورزی در نظر گرفته شده برای امور دامپزشکی و انجام اموری همچون نگهداری از گوسفندان، مرغ ها، زنبور داری و پرورش آبزیان و شیلات به افراد کشاورز با رعایت کردن قوانین و مقررات حاکم در کشور اشاره نمود.

 اخذ مجوز پرورش دام و طیور

نحوه اخذ مجوز پرورش دام و طیور

نحوه اخذ مجوز های قانونی به این منظور:کلیه مراحل به منظور گرفتن مجوز های صنعتی لازم برای پرورش مرغ مادر، تخمگذار و گوشتی به صورت زیر می باشد.

۱- گرداوری طرح توجیهی فنی با رعایت کردن کلیه قوانین فنی و قانونی

۲- گرداوری  نقشه جانمایی ساختمان ها و تأسیسات

۳- مراجعه کردن به واحد امور دام در شهرستان و ارائه درخواست به همراه مدارک مذکور و تشکیل پرونده

۴- باقی مراحل بنا به دستور و با نظر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه یافته

به منظور پرورش طیور باید به موارد زیر دقت کرد:

اولویت استان ها:

چنانچه بخواهیم از دیدگاه آب و هوایی به بررسی بپردازیم، می توان گفت به منظور یافتن اقلیمی مناسب باید بر اساس بسته بودن سیستم پرورش و توجه به این نکته که پرورش قابل کنترل می باشد، پرورش این نوع از حیوانات در تمامی نقاطی که حاوی امکانات زیر بنایی مناسب بوده و ممکن می باشد. امکانات زیر بنایی شامل امکاناتی نظیر برق، آب ، سیستم های ارتباطی و غیره می باشند. می توان با بکارگیری امکانات ویژه، تغییرات آب و هوایی و دما را به حد مناسبی رسانده و آن را تحت کنترل خود در بیاوریم.

انتخاب و گزینش زمین مناسب: به منظور انتخاب بهترین زمین می توان مواردی از جمله در دسترس بودن امکانات رفاهی از قبیل دسترسی به آب و برق، جاده های ارتباطی و غیره را کنترل کرد و تا حد ممکن سعی در انتخاب زمین مناسب با در نظر گرفتن فاکتور هایی همچون آماده سازی زمین توسط سرمایه گذار و تهیه امکانات توسط سرمایه گذار با کمترین هزینه را داشته باشیم. توجه داشته باشید که زمین مورد نظر باید ضوابط جهاد کشاورزی را به طور کامل رعایت نماید.

مدارک ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص

۱- دو برگ اظهارنامه‌ی کامل شده توسط شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه به وسیله کلیه سهام داران

۲- دو جلد اساسنامه‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن به وسیله کلیه‌ی سهام‌داران

۳- دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهام‌داران و بازرسین رسیده باشد

۴- دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد

۵-  فتوکپی شناسنامه‌ی کلیه‌ی سهام‌داران و بازرسین ( برابر اصل در دادگستری)

۶-ارائه‌ی گواهی مبنی بر  پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه‌ی شرکت از بانکی که دارنده حساب شرکت در حالِ تأسیس می باشد به این معنا که شرکت تاسیس شده در آن بانک حساب دارد.

۷- ارائه‌ی مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس اداره‌ی ثبت.

تذکر: چنانچه مقداری از سرمایه شرکت شامل اموال غیر نقدی یعنی اموال منقول و غیر منقول باشد، ارائه دادن تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ضروری می باشد. و چنانچه اموال غیر منقول باشند، اموال مذکور جزو سرمایه شرکت منظور می شود. ارائه دادن سند مالکیت جزو الزامات می باشد.
به شرکتی که میان دو و یا چند نفر به منظور فعالیت های تجاری شکل گرفته، وهر کدام از افراد شریک بدون آنکه سرمایه به سهام و یا قطعات تقسیم شده باشد، تنها به میزان سرمایه خود، مسئولیت تعهد ها و قرض های شرکت را دارا می باشند، اطلاق می گردد. توجه شود که در نام این نوع شرکت ها باید کلمه ” با مسئولیت محدود” قید شود.

مشاوره رایگان

مدارک ثبت شرکت دامپروری مسئولیت محدود

۱- داشتن ثنا و سیم کارت به نام

۲- ارائه فیش واریز سرمایه شرکت در حساب بانکی به نام شرکت

۳- ارائه دو نسخه از اساسنامه

۴- ارائه دو نسخه صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره

۵- تصویر شناسنامه‌ی شرکا و مدیران و ارائه‌ی مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

5/5 - (1 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مشاهده نظرات بیشتر
تماس