مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

راهنمای کامل ثبت شرکت در دبی

۱۶ مرداد ۱۴۰۱ 0 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

ثبت شرکت در دبی سوالات زیادی را برای سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در امارات را دارند به وجود آورده است.اگر قصد ثبت شرکت در دبی ر را دارید، مطالعه‌ی این مقاله‌ی کاربری و جامع را از دست ندهید. قصد داریم در این مقاله به‌عنوان راهنمای کاملی در کنار شما باشیم و هر آنچه باید در این مورد بدانید را برایتان شرح دهیم.

آیا قصد ثبت شرکت در دبی را دارید؟
آیا با شرایط ثبت شرکت در کشور امارات آشنایی دارید؟
آیا می‌دانید از چه طریق، باید برای انجام این کار اقدام کنید؟

ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در دبی

تعداد متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در دبی را دارند، در 2 سال اخیر به دلیل تسهیل در قوانین امارات، افزایش پیدا کرده است و این به دلیل مزایای زیادی است که متوجه این دسته از افراد می‌شود.

کشور امارات امروزه به‌عنوان یکی از کشورهای توسعه‌یافته در منطقه شناخته شده است و به دلیل روند سریع توسعه در این کشور، شرایط مناسب سرمایه‌گذاری، زندگی و کار در آن فراهم شده است.

اما اگر از افرادی که تصمیم به ثبت شرکت در دبی را دارند، سؤال کنید، خواهید دید که اکثر آن‌ها نمی‌دانند دقیقاً باید از کجا شروع کنند و همین موضوع موجب نگرانی آن‌ها می‌شود.

ما در این مقاله هر آنچه باید در رابطه با ثبت شرکت در این کشور بدانید را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

انواع شرکت‌های تجاری در امارات متحده عربی

اکنون لازم است پیش از آن که در مورد مراحل ثبت شرکت در دبی صحبت کنیم، شرکت‌های تجاری فعال در امارات متحده عربی را بشناسید.
در حال حاضر، انواع شرکت‌های تجاری فعال در این کشور، عبارت است از:

  • شرکت ساحلی
  • شرکت خارجی
  • شرکت منطقه آزاد
  • شرکت تابعه
  • شرکت های معامله کننده

آشنایی با انواع مجوزهای تجاری در امارات متحده عربی

باید بدانید که برای ثبت شرکت در دبی، در ابتدا نیاز به مجوز تجاری دارید. دقت داشته باشید که بر اساس هدف شرکت و نوع فعالیتی که خواهید داشت، مجوز برای شما صادر می‌شود. با توجه به این موضوع، لازم است پیش از انجام هر کاری، در ابتدا بدانید که هدف شما از ثبت شرکت، انجام چه فعالیت‌هایی است.

بنابراین در ابتدا هدف خود از ثبت شرکت در امارات را مشخص کنید، مجوز تجاری لازم را دریافت نموده و در نهایت به دنبال انجام اقدامات لازم جهت ثبت شرکت خود باشید.

صدور مجوزهای تجاری در دبی را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

صنعتی

اگر افراد قصد ثبت شرکت‌هایی را داشته باشند که در آن‌ها فعالیت‌های بسته‌بندی، تولیدی و صنعتی انجام می‌شود، لازم است مجوز صنعتی را جهت ثبت شرکت در دبی دریافت کنید.

تجاری

این مجوز مخصوص افرادی است که قصد دارند در دبی به انجام فعالیت‌های بازرگانی همچون خرید و فروش بپردازند و لازم است در ابتدا برای اخذ مجوز تجاری اقدام کنند.

حرفه‌ای

هنرمندان، صنعتگران، متخصصان و به‌طور کلی افرادی که می‌خواهند در زمینه‌ خدماتی فعالیت کنند، لازم است جهت اخذ مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.

ثبت شرکت در امارات

دقت داشته باشید هنگامی که ثبت شرکت در امارات برای شما انجام شود، در واقع تمامی اقدامات و فعالیت‌ها شرکت بر اساس قوانین همان کشور انجام می‌شود. در صورتی که تمام کارهای شرکت قانونی باشد، می‌توانید تمامی کارهای خود را کاملاً شفاف ثبت و پیگیری نمایید.

قانونی بودن فعالیت‌ها، مزایای زیادی را در پی خواهد داشت که در ادامه‌ی مقاله در رابطه با مزیت‌ها نیز صحبت خواهیم کرد.

مزایای ثبت شرکت در امارات و دبی

مزایای ثبت شرکت در دبی و امارات عبارت است از:

  • نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت.
  • نیازی به مدرک تحصیلی نخواهید داشت. (البته در برخی از حوزه‌ها و مشاغل مجوز حرفه‌ای نیاز است مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید.)
  • نیازی نیست که پیش از ثبت، در امارات، شرکتی داشته باشید.
  • به داشتن کارمند بیمه‌ای نیازی نخواهید داشت.
  • با استفاده از تنها یک مجوز ثبت یا یک لایسنس، می‌توانید تا ده نوع فعالیت تجاری مختلف داشته باشید. (البته دقت داشته باشید که فعالیت‌ها در یک گروه قرار داشته باشند.)
  • ثبت شرکت در امارات، محدوده سنی خاصی ندارد.
  • با ثبت شرکت در دبی ، می‌توانید برای همسر و فرزندان خود نیز در امارات جهت اخذ اقامت اقدام کنید.
  • همچنین در امارات، از حق بیمه سلامت و تحصیل برخوردار خواهید بود.
  • باید بدانید که قابلیت تمدید اخذ اقامت 3 ساله امارات به‌صورت نامحدود وجود دارد.
  • پس از شروع کار، می‌توانید نیروی کار موردنظر خود را از خارج از امارات جذب کنید.
  • امکان صدور جاب آفر از خارج از امارات نیز وجود دارد.
  • به‌طور کلی لازم است بدانید که جهت ثبت، پروسه طولانی را پیش رو نخواهید داشت.

ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان

آشنایی با مراحل ثبت شرکت در دبی : لازم است بدانید که جهت ثبت شرکت در کشور امارات متحده عربی، علاوه بر داشتن تخصص موردنیاز، نیاز به تجربه کافی دارید. تنها لازم است راهنمای کار بلدی را در کنار خود داشته باشید تا بتواند در تمام طول مسیر ثبت شرکت، شما را راهنمایی کند.

به‌طور کلی، مراحل قانونی ثبت شرکت در امارات عبارت است از:

  • مرحله اول: انتخاب نام برای شرکت و تعیین نوع فعالیت شرکت (هنجارهای فرهنگی و قوانین بین‌المللی کشور امارات در نظر گرفته شود.)
  • مرحله دوم: تنظیم مدارک و اسناد جهت ثبت شرکت در دبی (دقت داشته باشید مدارک به صورت انگلیسی و یا عربی ترجمه شود)
  • مرحله سوم: ارسال نمودن اسناد و مدارک لازم به مرجع ثبت در دبی و در ادامه پر نمودن تقاضانامه ثبت شرکت
  • مرحله چهارم: ایجاد حساب بانکی (با توجه به نوع کمپانی، حداقل سرمایه موردنیاز جهت تأسیس نمودن شرکت واریز شود.)
  • مرحله پنجم: تأییدیه‌های لازم از مراجع محلی اخذ شود. (بسته به نوع فعالیت شرکت)
  • مرحله ششم: بسته به نوع فعالیت مجموعه، مجوزهای لازم از نهادهای مختلف دریافت شود. (مجوزهای زیست‌محیطی، واردات و صادرات، شهرداری و …)

شرایط ثبت شرکت در دبی

در حال حاضر، دبی دارای شرایط باثباتی است و وضعیت اقتصادی و سیاسی آن روزبه‌روز در حال پیشرفت است. همین موارد موجب شده است که دبی در سال‌های اخیر به‌عنوان یک مقصد تجاری مناسب در تمام دنیا شناخته شود.

امروزه بسیاری از تاجران و کارآفرینان به دلیل شرایط مطلوب مالی مناسب در این کشور، اقدام به ثبت شرکت می‌کنند. تنها لازم است با قوانین و شرایط لازم جهت ثبت شرکت در امارات ، آشنا شوید.

اتباع خارجی و شهروندان، جهت ثبت شرکت در امارات متحده عربی، دارای شرایط متفاوتی نیستند و قوانینی که جهت ثبت شرکت وجود دارد برای هر دو گروه تقریباً یکسان است. بیش‌ترین تفاوتی که وجود دارد در رابطه با نوع فعالیت هر شرکت است.

پس از آن که تمام اسناد و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دبی را فراهم کردید، لازم است اعضای شرکت و البته میزان سرمایه‌ی کشور را نیز مشخص کنید.

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، ارائه یک آدرس مشخص برای محل کارتان است. در نهایت با گرفتن تأییدیه قانونی، ثبت شرکت انجام خواهد شد

نکته: اگر قصد ثبت شرکت دریایی را داشته باشید، لازم است حداقل در دبی یک شریک محلی نیز داشته باشید.

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در کشور امارات متحده عربی و در دبی به موارد متعددی بستگی دارد. از مهم‌ترین موارد می‌توان به نوع شرکت، تعداد شرکا و سرمایه اولیه اشاره کرد. سرمایه موردنیاز از 12000 درهم شروع شده و در نهایت می‌تواند به 45000 درهم نیز برسد.

نکته: لازم است بدانید که می‌توان از طریق وام‌های بانکی نیز، بخشی از هزینه ثبت شرکت در امارات را تأمین کرد.

نکته: همان‌طور که گفتیم در این کشور ثبات اقتصادی برقرار است و از این جهت محاسبه تمام هزینه‌ها بدون هیچ نوسانی انجام می‌شود. می‌توان گفت متقاضیان ثبت شرکت در دبی ، شرایط راحتی را پیش رو خواهند داشت.

اقامت دبی با ثبت شرکت

تلاش ما بر این بوده است در مطالبی که پیش از این بیان کردیم، اطلاعات کاملی را در رابطه با ثبت شرکت در دبی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ثبت در امارات می توانید برای خود و خانواده اقامت بگیرید. برای اطلاع از شرایط دقیق با ما تماس بگیرید.

همچنین دانستید برای ثبت شرکت در امارات به چه مدارک و اسنادی نیاز دارید و در شش مرحله، به‌طور کلی اقدامات لازم جهت ثبت شرکت را شرح دادیم. در پایان نیز قوانین مهم ثبت شرکت در کشور امارات را یادآوری کردیم و هزینه‌ی لازم جهت ثبت شرکت را نیز عنوان کردیم.

به‌طور کلی و با توجه به مطالبی که در این مقاله مطالعه کرده‌اید، مطمئناً متوجه این موضوع شده‌اید که ثبت شرکت در امارات، کار سختی نیست و مزایای بسیار زیادی را نیز برایتان به دنبال دارد.

امتیاز دهید!
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مشاهده نظرات بیشتر
تماس