مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

تمدید علامت تجاری

۰۱ فروردین ۱۴۰۳ 2 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

این روز ها یکی از ویژگی های کسب و کارهای موفق داشتن علامت تجاری یا همان برند است، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هر علامت تجاری مدت اعتبار محدودی دارد و بعد از آن زمان باید برای تمدید علامت تجاری اقدام کنید، اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با این موضوع هستید، ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 14 روز کاری

هزینه: 3،800،000 تومان

تمدید برند و علامت

اهمیت داشتن علامت تجاری

اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم اهمیت داشتن یک لامت تجاری برای کسب و کار شما است، البته اگر به دنبال تمدید علامت تجاری هستید، یعنی به اهمیت آن پی برده اید و به خوبی می دانید که داشتن آن چه مزیت بزرگی برای کسب و کار شما به حساب می آید، اما لازم می دانیم که باز هم اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع بیان کنیم.

داشتن یک علامت تجاری یا برند به نوعی به کسب و کار شما رسمیت می بخشد، با داشتن آن می توانید در بازار با سرعت بیشتری شناخته شوید و البته ماندگاری در بازار هم برای شما ساده تر خواهد شد. البته تصور نکنید که برای شناخته شدن در بازار و ماندگاری در آن فقط داشتن یک برند یا همان علامت تجاری کافی ست!

مدت زمان اعتبار علامت تجاری

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که بعد از ثبت برند این برند برای مدت زمان محدودی اعتبار دارد و بعد از آن باید به دنبال تمدید آن باشید، احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که این اعتبار چه مدت است و بعد از آن باید چه کارهایی را انجام داد؟ پیشنهاد می دهیم که همچنان با ما همراه باشید و ادامه مطالب را از دست ندهید.

یک علامت تجاری به مدت ده سال برای شما اعتبار خواهد داشت و بعد از این مدت باید نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که برای تمدید اعتبار علامت تجاری هم 6 ماه فرصت دارید و بعد از آن باید در صورتی که آن را تمدید کرده باشید، باز هم می توانید از آن استفاده کنید.

این در حالی است که اگر در این مدت زمان 6 ماهه برای تمدید آن اقدامی نکرده باشید، دیگر علامت تجاری یا همان برند به نام شما نیست و شخص یا شرکت های دیگری می توانند از آن برای خود استفاده کنند و این موضوع اصلا برای شما خوشایند نخواهد بود.

 از این رو پیشنهاد می دهیم که در همان روزهای ابتدایی که اعتبار علامت تجاری شما به اتمام رسیده است، برای تمدید آن اقدام کنید تا در نهایت با مشکلی رو به رو نشوید.

مدارک لازم برای تمدید نام تجاری

مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری

برای انجام کارهای اداری به مدارکی نیاز دارید و طبیعتا برای تمدید علامت تجاری هم به یک سری مدارک خاص نیاز خواهید داشت. البته به این موضوع توجه داشته باشید، همانطور که در هنگام ثبت یک علامت متناسب با نوع آن مدارک متفاوتی را باید ارائه دهید، در هنگام تمدید هم باید متناسب با نوع علامت تجاری مدارک خاصی را ارائه دهید.

لازم به ذکر است که منظور از نوع یک علامت تجاری همان مالکیت آن است که یک شخص حقیقی ماالک آن می باشد یا مالکیت آن با یک شخص حقوقی (شرکت) است، از این رو در ادامه مدارک را به طور تفکیک شده ای ارائه می دهیم.

مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری شخص حقیقی

  • کپی از مدارک شناسایی و هویتی مالک اصلی برند
  • فرم مربوطه را تکمیل کرده و ارائه دهید.
  • وکالتنامه (البته این برای زمانی است که یک وکیل کارهای اداری شما را پیگیری می کند)

مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری شخص حقوقی

  • فرم مربوطه را تکمیل کرده و ارائه دهید.
  • کپی از مدارم هویتی و شناسایی اعضای شرکت که حق امضا دارند.
  • از روزنامه آخرین تغییرات شرکت هم کپی تهیه کنید و ارائه دهید.

همانطور که در مطالب بالا هم دیدیم برای تمدید علامت تجاری به مدارک ساده ای نیاز دارید که در دسترس هستند، همین موضوع باعث می شود که انجام این کار ساده باشد، از این رو باز هم به شما پیشنهاد می دهیم که در همان ابتدا برای تمدید آن اقدام کنید که در ادامه مشکلی برای شما پیش نیاید.

مراحل و هزینه تمدید علامت تجاری

مراحل تمدید علامت تجاری

بعد از هر آن چه در مطالب بالا در رابطه با تمدید علامت تجاری بیان کرده ایم، حال لازم می دانیم که مراحل انجام این کار را هم بیان کنیم، اگر قصد دارید شخصا برای تمدید برند خود اقدام کنید، ادامه مطالب می تواند کمک بسیاری به شما داشته باشد، اما پیشنهاد می دهیم که این کار را به یک کارشناس متخصص بسپارید.

به این موضوع توجه داشته باشید که شما به مدت ده سال با یک علمت تجاری و برند کار کرده اید و این برند را در بازار معرفی کرده اید، این در حالی است که اگر مراحل تمدید علامت تجاری را به درستی انجام ندهید و برند برای شما تمدید نشود، آن را از دست خواهید داد، به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که این کار را به شخص که تخصص و تجربه کافی دارد بسپارید تا بابت این موضوع نگرانی خاصی نداشته باشید.

  • در ابتدا باید به سامانه مراجعه کنید.
  • سپس نوع درخواست خود را مشخص کنید، در این موضوع خاص درخواست شما تمدید علامت تجاری است.
  • سپس لازم است که شماره اظهارنامه خود و همچنین رمز را وارد کنید.
  • در این مرحله باز هم لازم است که نوع درخواست خود را که همان تمدید است مشخص کنید.
  • متن درخواست مورد نظر خود را تکمیل کنید.
  • اطلاعاتی که از شما می خواهد را به طور دقیق وارد کنید.
  • ضمائم اجباری را بارگذاری کنید. این ضمائم می تواند شامل مدارک مورد نیاز هم شود.
  • به شما پیشنهاد می دهیم که در این مرحله باز هم اطلاعات وارد شده را مرور کنید تا از درستی آن مطمئن شوید.
  • سپس در صورتی که اطلاعات به طور دقیق و درستی وارد شده بود آن را تائید کنید.
  • در مرحله بعدی باید هزینه انجام این کار را پرداخت کنید و یک شماره مکانیزه را تحویل بگیرید.
  • در مرحله بعدی درخواست شما در کارتابل کارشناس تغییرات قرار می گیرد و شما باید منتظر بمانید که کارشناس مربوطه درخواست و مدارک شما را بررسی کند. ادامه مرحله ها به نظر کارشناس بستگی دارد. در صورتی که مدارک و درخواست شما نقص و ایرادی نداشته باشد، باید مرحله بعدی را پشت سر بگذارید، در غیر این صورت باید ایراد وارد شده را برطرف کنید.
  • در این مرحله زمانی را مشخص می کنند که مالک برند باید به صورت حضوری به اداره مراجعه کرده و گواهی تمدید علامت تجاری خود را دریافت کند.
  • سپس مالک باید به همراه مدارک و ضمائم مربوطه به اداره مراجعه کند، لازم به ذکر است که کپی ها باید با اصل برابر شده باشند، در غیر این صورت اعتباری ندارند.
  • در نهایت گواهی تمدید علامت تجاری به شما داده می شود و شما می توانید باز هم از نام تجاری خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شاید با مطالعه این مطلب تصور کنید که این کار ساده است و به تنهایی می توانید آن را انجام دهید، اما باید بگوییم که این کار پیچیدگی ها و ریزه کاری های خاص خود را دارد که فقط در جریان انجام کار می توان آن را دید، از این رو برای انجام دادن آن به تخصص، مهارت و مهم تر از همه تجربه بالایی نیاز خواهید داشت.

نکات مهم تمدید علامت تجاری

بعد از آن چه در مطالب بالا در رابطه با تمدید علامت تجاری بیان کرده ایم، حال لازم می دانیم که نکات مهم این کار را هم ارائه دهیم تا با آن ها هم آشنایی داشته باشید.

  • هر برند یا همان نام تجاری تعدادی طبقه دارد، زمانی که برای تمدید برند خود اقدام می کنید، اجازه کاهش تعداد طبقات به شما داده می شود، از این رو اگر در طی سال های فعالیت خود به این نتیجه رسیده اید که طبقه ای خاص از برند شما کارایی خاصی را برای شما ندارد، در هنگام تمدید می توانید آن را حذف کنید.
  • تمدید علامت تجاری هم مانند بسیاری از کارهای دیگر هزینه ای را برای شما به دنبال خواهد داشت، توجه داشته باشید که باید در ابتدا هزینه این کار را پرداخت کنید و سپس برای دیگر کارهای مربوط به آن اقدام کنید.
  • اگر در هنگام تمدید علامت تجاری به دنبال تغییراتی در تعداد طبقه های آن هستید، نیاز به آگهی روزنامه خواهید داشت.
  • در بعضی از موارد شاهد این هستیم که یک برند خاص با رنگ مشخصی شناخته می شود و به نوعی آن رنگ نماد آن برند به حساب می آید، اگر این موضوع برای شما هم صادق است، باید در هنگام تمدید علامت تجاری خود به این موضوع هم اشاره داشته باشید.

در نهایت سعی بر آن داشتیم که هر آنچه در رابطه با تمدید علامت تجاری اهمیت دارد و می تواند برای شما مفید باشد را در مطالب بالا بیان کنیم. اگر باز هم سوال و ابهامی در این رابطه دارید، آن را با ما در میان بگذارید و البته مطمئن باشید که در اسرع وقت به آن پاسخ خواهیم داد.

5/5 - (3 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
محمدرضا یوسف زاده ‏۲۷ شهریور ۱۴۰۰

لطفا تعرفه انجام تمدید علامت تجاری توسط موسسه کاج را می فرمایید؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۸ شهریور ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر تمدید برند واریزی دارد که با توجه به میزان طبقات برند شما مشخص می شود، اما هزینه تمدید برند تجاری یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد

پاسخ
مشاهده نظرات بیشتر
تماس