مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

تمدید رتبه شرکت

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ 2 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

تمدید رتبه پیمانکاری برای شرکت هایی که شرایط ارتقا رتبه خود را ندارند صورت میگیرد.در حقیت شرکت ها می توانند قبل از انقضا اعتبار رتبه بندی خود در صورتی که نمی توانند ارتقا پایه دهند نسبت به تمدید رتبه پیمانکاری خود اقدام نمایند تا قبل از اتمام اعتیار رتبه فعلی خود را مجددا اخذ نمایند.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 70 روز کاری

هزینه: 3،000،000 تومان

راهنمای تمدید رتبه شرکت

تمدید رتبه پیمانکاری با توجه به آیین نامه ها و وحدت رویه های فعلی صورت میگیرد و شرکتها نمی بایست شریط و مراحل 4 سال قبل را با حال حاضر مقایسه نمایند چرا که این آیین نامه ها و همچنین ظرفیت ها و حداقل امتیازات لازم جهت رتبه های عالی همواره در حال بروز رسانی بوده و متفاوت از گذشته می باشد.

شرایط تمدید رتبه پیمانکاری

در صورتی که شرکت متقاضی در طول اعتبار رتبه فعال بوده باشد و پروژه های مرتبط با تخصص اخذ شده انجام داده باشد، تمدید رتبه پیمانکاری برای آن به مراتب آسان تر خواهد بود و می تواند با همان نفرات فعلی اقدام به تمدید رتبه پیمانکاری خود نماید و در صورتی که در این مدت به صورت کامل راکد بوده و یا اینکه در تخصص های غیر از تخصص رتبه بندی شده فعالیت کرده باشد، شرایط تمدید با همان نفرات قبلی برای آن وجود ندارد و می بایست افراد امتیاز آور جدید معرفی نمایند.

این بدان معنی می باشد که اصولا سازمان برنامه و بودجه کشور به شرکت هایی که رتبه پیمانکاری اعطا کرده ولی آن شرکت به هردلیل از امتیاز آن استفاده نکرده است برخورده تسهیل کننده ای در جهت تمدید رتبه پیمانکاری نخواهد داشت.

لازم است در طول مدت اعتبار رتبه فعلی، در صورت انعقاد قراردادی، حتما مشخصات آن را در سامانه ساجات درج نمایید تا در پایان مدت اعتبار رتبه ،مشکلی جهت اثبات فعال بودن شرکت خود نداشته باشید، قوانین فعلی حداکثر سه ماه به شما جهت ثبت مشخصات قرارداد ها در ساجات زمان داده است و این مدت زمان به هیچ وجه تغییر نمی یابد.

اعتبار گواهی های صادر شده چقدر است؟

گواهی رتبه پیمانکاری و مشاور بعد از دو سال به پایان می رسد. بعد از اتمام گواهی رتبه اگر شرکت دارای شرایط تمدید و ارتقا رتبه بندی پیمانکاری و مشاور باشد می تواند برای تمدید یا ارتقا شرکت درخواست دهد. گواهی رتبه پیمانکاران و مشاوران در صورتی تمدید می شود که:

  • نوع شرکت تغییر نکرده باشد.
  • شرکت در دو سال اخیر راکد نبوده باشد یعنی دارای پروژه های تمام شده یا نیمه تمام مربوط به دو سال گذشته باشد.
  • بیش از پنجاه درصد از اعضای امتیازآور شرکت تغییر نکرده باشند. اگر یک یا چند نفر از اعضا تغییر کرده باشند؛ اعضای جدید حتماً باید دارای سابقه تجربی مشابه باشند یعنی قبلاً از اعضای امتیازآور شرکت دیگری بوده باشند و حداقل در اجرای دو پروژه مشارکت کرده باشند.

تحت شرایط فوق الذکر، گواهی رتبه پیمانکاری و مشاور تمدید خواهد شد. البته اگر شرکت نسبت به قبل پیشرفت داشته است می تواند برای ارتقای رتبه درخواست دهد. به عنوان مثال اگر میزان سرمایه شرکت یا تعداد افراد امتیازآور شرکت افزایش پیدا کرده باشد یا  ارزش ریالی پروژه های انجام شده در شرکت بالا باشد؛ رتبه شرکت ارتقا خواهد یافت.

مدارک لازم برای تمدید رتبه شرکت

مدارک لازم جهت تمدید رتبه پیمانکاری

1- حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره می باید تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته پیمانکاری را دارا باشند و مدرک تحصیلی شان حداقل لیسانس باشد.

2-پایان خدمت افراد ذکور

3-مدارک مربوط به سوابق بیمه ای

4-مدارک ثبتی شرکت (شامل اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه ی رسمی، تغییرات،صورت جلسه، شرکت نامه و تقاضا نامه)

5-سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی برای دفتر مرکزی شرکت

6- مدارک هویتی اعضا هیات مدره و سهامداران و پرسنل امتیازآور

7- مستندات مربوط به تایید سوابق کاری و مرتبط بودن آنها با رتبه درخواستی

8-سوابق تحصیلی هیات مدیره و پرسنل امتیازآور

9-اظهارنامه مالیاتی و گزارش حسابرسی

10-قرارداد های 15 سال اخیر

11-مستندات مربوط به تاییده های مالی قراردادها

12-تعهد نامه های قانونی

عوامل موثر در تمدید رتبه پیمانکاری

بطور کلی با توجه به پایه ای که شرکت شما در آن رتبه بندی شده است 4 پارامتر در تمدید رتبه پیمانکاری ( و یا اخذ ) موثر خواهد بود که بصورت خلاصه به شرح زیر می باشند.

  • توان اجرایی شرکت : تجربه کاری و پروژه هایی که شرکت در مدت زمان اعتبار رتبه ( 4 سال) داشته است ممکن در حدی نباشد که بتواند اقدام به ارتقا رتبه پیمانکاری نماید در این صورت ناچار است رتبه فعلی خود را تمدید نماید .
  • توان مالی : در صورتی که وضعیت مالی و توان نقدینگی و سرمایه شرکت تقلیل یافته و یا ثابت مانده باشد، امکان ارتقا رتبه وجود ندارد و شرکت در بهترین حالت می تواند تمدید رتبه پیمانکاری خود را انجام دهد.
  • توان مدیران و افراد امتیاز آور: شرکت های پیمانکاری در صورتی که قصد ارتقا رتبه خود را داشته باشند لام است توانمندی خود را در بخش مدیران و پرسنل تخصصی شرکت ارتقا دهند در غیره این صورت ، این پارامتر می تواند مانعی جهت ارتقا رتبه بوده و در نتیجه می بایست تمدید رتبه پیمانکاری خود را در دستور کار قرار دهند
  • پروژه شاخص: این پارامتر مخصوص رتبه های 1 و 2 می باشد و لازم است شرکت هایی که قصد تمدید و یا اخذ این رتبه ها را دارند با توجه به تخصص درخواستی، حداقل یک پروژه شاخص با شرایط و مبغلی معین انجام داده باشند.

مراحل تمدید رتبه پیمانکاری

مراحل تمدید رتبه پیمانکاری دقیقا مشابه مراحل اخذ رتبه های پیمانکاری می باشد و مدارک مورد نیاز نیز در این مورد با شرکت هایی که برای باره نخست رتبه بندی می شوند تفاوت زیادی ندارد، جهت آشنایی کامل  با مراحل و مدارک مورد نیاز جهت رتبه بندی شرکت ها به دیگر مقالات این وب سایت مراجعه نمایید.

پس لازم است با توجه به ظرفیت ها و آیین نامه ها و وحدت رویه های جدید اقدام به تمدید نمایند و این بدان معنی می باشد که احتمال کسب شرایط و تقلیل رتبه و یا ارتقا رتبه وجود دارد. در مطالب زیر به صورت کامل شما را با شرایط تمدید رتبه آشنا خواهیم نمود.

امتیاز دهید!
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
کرمی ‏۲۹ مرداد ۱۴۰۲

سلام میخواستم برای شرکت رتبه پیمانکاری گرید۵ بگیرم چندسال پیش رتبه داشت چندسالی هم باهاش کار کردیم در حال حاضر اعتبار و رتبه ش به اتمام رسیده

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۹ مرداد ۱۴۰۲

برای تمدید رتبه لطف کنید تماس بگیرید

پاسخ
مشاهده نظرات بیشتر
تماس