مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

ثبت برند بین المللی مادرید

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ 2 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

ثبت برند بین المللی چگونه امکان پذیر است؟ سیستم مادرید، راهنمای ثبت بین ­المللی برند است که منجر به تسریع و تسهیل فرآیند ثبت بین ­المللی برند می­شود.

ثبت برند مادرید

در گذشته اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ثبت بین ­المللی برند مجبور بودند که برند را به صورت جداگانه در تک ­تک کشورهای موردنظر خود ثبت کنند. از این رو ملزم به ترجمه مدارک موردنیاز به زبان تمام کشورهای مدنظر و پرداخت هزینه ­های هنگفت می شدند تا اینکه برخی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس برای رفع این معضلات دست به کار شدند و طی تشکیل یک اتحادیه، سیستم ثبت برند مادرید را تصویب کردند. سیستم ثبت مادرید از موافقتنامه مادرید، پروتکل مرتبط با آن و آیین­ نامه­ای متشکل از موافقتنامه و پروتکل تشکیل می­شود.

ثبت بین ­المللی برند

برای ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید کافی است که ابتدا برند را در کشور مبدأ ثبت کرد و سپس تقاضانامه­ ای مبنی بر ثبت برند در تمام یا تعداد مشخصی از کشورهای عضو سیستم مادرید ارائه نمود. یعنی دیگر لازم نیست که مدارک مورد نیاز را به چند زبان مختلف ترجمه کرد و چندین بار هزینه ثبت پرداخت نمود؛ حالا ارائه تنها یک تقاضانامه به زبان فرانسوی، انگلیسی یا اسپانیایی و پرداخت یک بار هزینه ثبت بین ­المللی برند کفایت می­کند.

علاوه بر این چنانچه در آینده تغییراتی در برند موردنظر اعمال کنید؛ کافی است که فقط فرم­های مربوطه را تکمیل و هزینه کمی را پرداخت کنید تا تغییرات در سطح بین ­المللی اعمال شوند. در حال حاضر، ۸۵ کشور از جمله ایران عضو سیستم ثبت مادرید هستند. مرجع ثبت برند در تمام یا تعدادی از این کشورها، سازمان بین ­المللی مالکیت معنوی وایپو (WIPO) است.

مزایای ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید

  • ثبت برند در تمام یا تعدادی از کشورهای عضو سیستم مادرید فقط با ارائه یک تقاضانامه
  • تسریع و تسهیل روند ثبت بین ­المللی برند
  • کاهش هزینه ثبت بین ­المللی برند
  • اعمال آسان تغییرات ایجاد شده در برند در سطح بین ­المللی

مدارک لازم برای ثبت بین­ المللی برند تحت سیستم مادرید

  • درخواست کتبی جهت ثبت بین­المللی برند که باید حاوی نام کشورهای مدنظر باشد
  • مدارک و اسناد مربوط به ثبت برند در کشور مبدأ
  • تصویر برابر با اصل مدارک شناسایی مدیران شرکت و صاحبان حق امضا یا تصویر مدارک شناسایی متقاضی حقیقی
  • روزنامه­های حاوی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
  • انتخاب کشورهای مدنظر و پر کردن فرم لاتین
  • تکمیل فرم هزینه­ ها که باید متقاضی ذیل آن را مهر و امضا کند
  • گواهی پرداخت هزینه­های ثبت بین­المللی برند

مراحل ثبت بین­ المللی برند تحت سیستم مادرید

در مرحله نخست جهت دریافت راهنمای ثبت تحت سیستم مادرید، فرم تقاضانامه و فرم محاسبه هزینه­ها باید به سامانه اینترنتی سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپو WIPO مراجعه نمایید.

درخواست کتبی مبنی بر تقاضای ثبت بین ­المللی برند را تنظیم کنید. عنوان درخواست باید اداره ثبت علائم تجاری باشد. ذکر اسامی کشورهای موردنظر در درخواست الزامی است. اسناد ثبت برند در داخل کشور را نیز ضمیمه درخواست نمایید.

با توجه به اینکه خواستار ثبت برند در کشورهای عضو موافقتنامه مادرید، کشورهای عضو پروتکل مرتبط با موافقتنامه مادرید یا هر دوی آن­ها هستید؛ یکی از سه فرم MM1 یا MM2 و یا MM3 را تکمیل کنید. این فرم­ها را از سامانه اینترنتی وایپو تهیه نمایید.

در انتها باید فرم محاسبه هزینه را تهیه و تکمیل کنید. هزینه برحسب فرانک سوئیس محاسبه می­شود. پرداخت هزینه و ارسال گواهی پرداخت نیز الزامی است.

هزینه ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید

هزینه ثبت بین­المللی برند تحت سیستم مادرید با توجه به اینکه برند موردنظر قرار است در چند طبقه و کشور مختلف به ثبت برسد؛ متغیر است اما به هرحال نسبت به ثبت جداگانه برند در تک تک کشورها (کاری که در گذشته انجام می­شد) بصرفه ­تر است.

امتیاز دهید!
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مجتبی ‏۱۱ دی ۱۳۹۹

سلام هزینه ثبت برند خارجی چقدره؟
برای هندوستان و همه کشورهای همسایه ایران میخوام:
(روسیه-تاجیکستان-قزاقستان-ازبکستان-قرقیزستان-ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-عمان-امارات-قطر-کویت-عراق-ترکیه-گرجستان-ارمنستان و آذربایجان)
کلا 18 تا کشور.
برند مدنظرم در آینده مربوط به حوزه صادرات میوه جات و سبزیجات هستش.
طبقات ثبت برند هم 29-30-31-35 هستش یعنی 4 طبقه و 18 کشور

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۳ دی ۱۳۹۹

با سلام، دوست عزیز موارد اینچنینی به دلیل زولانی بودن قابل پاسخگویی در نظرات نیست لطف بفرمایید تماس بگیرید.

پاسخ
مشاهده نظرات بیشتر
تماس