مشاوره ثبت شرکت در ایران " اینجا بنا بر صداقت است " 02162753000
blog

ثبت شرکت سهامی خاص

۱۱ دی ۱۴۰۲ 58 پرسش و پاسخ
فهرست عناوین

شرکت سهامی خاص چیست، برای ثبت چه شرایطی لازم است و چه مدارکی لازم دارد، برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر باید هزینه کرد چه ویژه گی هایی دارد تماما در اینجا پاسخ داده خواهد شد. در صورت داشتن سوال هم می توانید با ما تماس بگیرید.

همچنین مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را کامل شرح داده ایم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ تمام پرسشهای خود را بیابید.

اطلاعات کلی

مدت زمان: 10 روز کاری

هزینه: از یک میلیون تومان

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

سهامی خاص

پیش از شروع مطلب بهتر است متذکر شویم که اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص شاید در کلام پروسه دشواری به نظر نرسد اما در این زمینه قوانین و مقرراتی وجود دارد که در صورت کوچکترین اهمال و عدم آگاهی می تواند مشکل ساز شده و ضمن هدر رفت زمان و هزینه پروسه ثبت شرکت شما را به تعویق بیاندازد.

پس بهتر است این کار را به افراد متخصص و حقوقدانان وارد به قوانین واگذار کنید تا در کمترین زمان ممکن و با رعایت جزئیاتی قوانین شرکت سهامی خاص شما را ثبت و در این زمینه یاری گر شما باشند. همکاران ما در شرکت ثبت کاج پروسه ثبت شرکت سهامی خاص شما را تسهیل و در اسرع وقت به انجام می رسانند.

اولین مشاوره و آخرین قیمت را از ما بگیرید 02162753000

شرکت سهامی خاص

  • شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که در آن هر فرد به میزان سرمایه ی خود مسئولیت دارد پس چنین شرکتی به صورت شرکت سهامی خاص ثبت می شود.
  • در این نوع شرکت ها سرمایه به سهام تبدیل می شود و هر شخص به میزان سهام خود در شرکت مسئولیت دارد.
  • تعداد افراد تشکیل دهنده ی یک شرکت سهامی خاص حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس می باشند.
  • نکته ی قابل توجه در نام گذاری این گونه شرکت ها این است که حتما باید قبل یا بعد از اسم شرکت عنوان “سهامی خاص” ذکر شود.
  • در شرکت های سهامی خاص ،سهامداران و بازرسان به هیچ عنوان نباید نسبت فامیلی داشته باشند.
  • یکی از قوانینی که در همه ی شرکت های سهامی خاص رعایت می شود این است که باید 35% از میزان سرمایه شرکت در یکی از بانکهای کشور در حسابی که به نام شرکت است بلوکه شود که این وجه پس از چاپ آگهی در روزنامه رسمی قابل برداشت می باشد.
  • حداقل سرمایه ای که برای یک شرکت سهامی خاص لازم است مبلغ یک میلیون ریال می باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  1. شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد که منظور از کلیه افراد اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران و بازرسین می باشد.
  2. تا سال 98 کلیه ی اعضا و بازرسین باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه می داند اما از سال 99 دیگر نیاز به ارائه گواهی عدم سوپیشنه نیست و استعلام سوپیشینه به صورت آنلاین می باشد.
  3. در سال 1402 داشتن کد ثنا برای تمامی اعضا الزامی است.
  4. آدرس شرکت و کد پستی ، سرمایه شرکت، لیست اعضا و سهامداران ،درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها ،موضوع فعالیت است که باید تکمیل شود در ضمن ارائه ی حداقل 5 مورد اسم 3 سیلاب خاص نیز ضروریست.
  5. ارائه ی فیش واریزی 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس و ارائه آن فیش به اداره ثبت
  6. اقرارنامه مدیران شرکت مبنی بر عدم ممنوعیت آنها جهت فعالیت تجاری
  7. اقرارنامه بازرسان شرکت مبنی بر اعم داشتن رابطه نسبی یا سببی با مدیران شرکت

نکته 1: بعد از دریافت آگهی تاسیس در روزنامه رسمی می توانید به بانک مراجعه کنید و مبلغ فوق را افزایش یا از حساب خارج کنید.

نکته 2: در صورت وجود شخص حقوقی در بین مدیران و سهامداران شرکت، اگر چنانچه شخص حقوقی داخلی باشد بایستی کپی آخرین روزنامه رسمی و نامه معرفی نماینده شخص حقوقی جزو مدارک لازم برای ثبت باشد.

در مورد اشخاص حقوقی خارجی سهامدار در شرکت، باید گواهی ثبت آن شرکت در خارج از کشور و ترجمه آن و ارائه اصل و نسخه ترجمه شده وکالت نامه وکیل شرکت خارجی لازم است.

سهامی خاص

سوالات پر تکرار

ثبت شرکت سهامی خاص چقدر زمانبر است؟

ثبت یک شرکت سهامی خاص با احتساب افتتاح حساب بانکی در حالت معمول 15 روزه ثبت خواهد شد و به مرحله درج آگهی در روزنامه رسمی می رسد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص کدامند؟

فقط تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا و در طی مراحل ثبت باید میزان سهام هر کدام از اعضا، کد پستی محل شرکت، حق امضا اوراق و .. مشخص شود که طی فرم ثبت شرکت سهامی خاص این اطلاعات در طی مراحل از شما دریافت می گردد.

سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل چقدر است؟

سرمایه این نوع شرکت باید حداقل یکصد هزار تومان باشد. لازم است 35 درصد سرمایه اولیه شرکت در حساب شرکت نزد بانک واریز گردد و فیش و گواهی بانکی همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال گردد.

آیا مدرک تحصیلی برای اعضا مورد نیاز است؟

خیر، برای ثبت ثبت نیاز به مدرک تحصیلی و ارائه آن برای هیچکدام از اعضا نیست. مگر در مواردی که موضوع شرکت نیازمند مجوز خاصی باشد که نیاز به مدرک تحصیلی خاصی داشته باشد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مرحله اول: عقد قرارداد
قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود.
مرحله دوم: تکمیل مدارک
هرچه مدارک سریع تر در اختیار کارشناس مربوط قرار گیرد طبیعتا روند کار سریع تر پیش خواهد رفت .
مرحله سوم: تأیید نام
این مرحله ، مرحله ی ارسال نام های پیشنهادی شما به اداره مربوطه می باشد در این مرحله برای این که نام انتخابی تایید شودباید با شرایط زیر هم خوانی داشته باشد.
– نام انتخابی حتما باید فارسی باشد.
– این نام نباید تکراری باشد یعنی سابقه ثبت نداشته باشد.
– دارای معنا ومفهوم باشد
– با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد
مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده و بررسی وجود یا عدم وجود هریک از شرایط نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام می کند و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید پس از قید نام بر روی اظهار نامه اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت درخصوص نام تعیین شده نیز لازم است در صورت گرفتن موافقت این نام در واحد تعیین نام ،ثبت دفتر می شود.

مرحله چهارم : امضای اوراق
در این مرحله تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید می شود.
مرحله پنجم : تشکیل پرونده
در این مرحله مدارک توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل می شود که در آن جا پرونده تشکیل شود و سپس در دبیرخانه ثبت می شود.
مرحله ششم : کارشناسی
طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده ، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند. حال اگر موردی وجود داشته باشد که باعث اخطار گردد پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.
مرحله هفتم : تحویل اسناد شرکت
در صورت طی کردن شش مرحله ی فوق شرکت ثبت می گردد و مدارکی به شخص یا اشخاص متقاضی تحویل داده می شود عبارتست از:تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس

در ادامه با توضیحات تکمیلی با ما همراه باشید.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص

هزینه ای که باید بپردازید

هزینه ثبت یک شرکت سهامی خاص بستگی به این موضوع دارد که شما خودتان ان را انجام می دهید یا از خدمات مراکز و شرکت های حقوقی فعال در این زمینه استفاده می کنید.

در صورت انتخاب گزینه اول با مراجعه به سامانه و دریافت و تکمیل فرم های مربوطه تنها هزینه های دولتی و دفتری و درج آگهی در روزنامه رسمی را می پردازید و پرداخت هزینه دیگری لازم نیست. جمع این هزینه ها در سال 99 حداقل 400 هزار تومان می باشد.

در صورتی که موضوع شرکت طولانی تر و سرمایه اولیه بیشتر باشد هزینه روزنامه و حق الثبتی که در اداره ثبت باید پرداخت کنید بیشتر خواهد شد.

اما در صورت استفاده از خدمات شرکت های خدمات اداری بدین منظور همچون موسسه کاج، که پروسه ثبت شرکت سهامی خاص شما را در اسرع وقت، با دقت کامل و بدون هیچ استرسی انجام می دهند، فقط به مبلغ بالا کارمزد موسسه جهت  خدمات ثبت شرکت سهامی خاص مطابق تعرفه را نیز بایستی بپردازید.

این راهنما را حتما ببینید هزینه ثبت شرکت در سال 1402 چقدر است؟

شرکت سهامی خاص چیست

همانطور که می دانید شرکت های سهامی در حالت کلی به دو دسته شرکت های سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می شوند. شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه گذاران آن تنها موسسین شرکت می باشند؛ شاید به همین سبب نیز باشد که ثبت شرکت سهامی خاص نسبت به شرکت سهامی عام، پروسه ای کوتاهتر دارد و کمتر دارای قوانین سختگیرانه است.

مزایای شرکت سهامی خاص

  • ثبت شرکت سهامی خاص متقاضی بیشتری در مقایسه با شرکت سهامی عام دارد. بخشی از سرمایه شرکت های سهامی عام از طریق واگذاری سهام به مردم تامین میشود و پروسه ثبت را دشوار و زمانبر می نماید.
  • به طور معمول شرکت هایی که اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص می کنند شرکتهای عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت های بورس و یا شرکت های دولتی هستند.
  • شرکت های سهامی خاص نزد بانکها اعتبار بیشتری داشته و برای اعطای وام و شرکت در مناقصات مناسبتر می باشد.
قوانین ثبت شرکت سهامی خاص در سال 99

قوانین شرکت سهامی خاص

  • برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه ای که لازم است یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان است.
  • به هنگام ثبت بایستی 35 درصد سرمایه شرکت در حساب ویژه ای سپرده شود.
  • حداقل تعداد مدیران 3 نفر است.
  • حداقل تعداد سهامداران 3 نفر است.
  • مبلغ اسمی سهام شرکت های سهامی خاص محدودیتی ندارد.

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

زمانی می توان گفت یک شرکت سهامی خاص تشکیل شده است که مجمع عمومی موسسین شرکت، اساسنامه امضا شده، تعهد سرمایه، مدیران و بازرسان منتخب شرکت را مورد تایید قرار دهد.

به عبارتی امضای اساسنامه به معنای تعهد سرمایه گذار موسس شرکت برای تامین کلیه سهام و تایید کتبی سمت مدیران و بازرسان شرکت است. با امضای اساسنامه گام اول برای تشکیل شرکت سهامی خاص برداشته می شود.

تفاوت تشریفات تشکیل شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام

تشریفات لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص سه تفاوت عمده با تشریفات تشکیل شرکت سهامی عام دارد. برای تشکیل شرکت سهامی خاص تشریفات پذیره نویسی لازم نیست (تشریفات پذیره نویسی عموما برای جذب سرمایه و توسط شرکت های سهامی عام انجام می شوند)، برگه تعهد در این مورد وجود ندارد و تشکیل مجمع عمومی موسسین شرکت اختیاری است.

اساسنامه شرکت سهامی خاص

در مورد تهیه اساسنامه شرکت سهامی خاص و موارد مندرج در آن، ماده 8 قانون تجارت می تواند کمک کننده باشد. این ماده قانونی شامل موارد زیر است:

  • در اساسنامه بایستی نام شرکت و نوع فعالیت آن به طور کاملا صریح و آدرس شرکت مرکزی همراه با کد پستی دقیق و تمام شعب آن ( در صورت داشتن شعبه ) قید شود.
  • مبلغ سرمایه شرکت (کل سرمایه نقد و غیر نقد آن به صورت مجزا)، تعهدات سهام آن (بی نام یا با نام) و مبلغ اسمی شرکت مشخص شود.
  • شرایط افزایش سرمایه شرکت و کاهش سرمایه شرکت قید شود.
  • شرایط انتقال سهام بانام و تبدیل سهام با نام به بی نام و برعکس ذکر شود.
  • قید مقررات مربوط به تشکیل مجامع عمومی شرکت با جزئیات کامل در اساسنامه ضروری است.
  • مشخصات کامل و آدرس مدیران شرکت و همچنین نحوه تعیین جانشین آنها، حدود اختیارات و … به طور کامل در اساسنامه آورده شود.
  • اطلاعات بازرسان شرکت نیز که شامل مدت ماموریت آنها و نحوه انتخابشان است بایستی در اساسنامه ذکر شوند.
  •  مدت زمان سال مالی شرکت مشخص باشد.
  • به عنوان مورد آخر، نحوه انحلال شرکت و شرایط آن به طور کامل بایستی در اساسنامه ذکر شود.

اظهارنامه ثبت شرکت

ماده 7 قانون تجارت نیز مواردی را جهت درج در اظهارنامه شرکت سهامی الزام کرده است که به شرح زیرند:

  • اظهارنامه شرکت نیز همچون اساسنامه بایستی حاوی نام شرکت آدرس شعبه مرکزی و سایر شعبات آن، زمینه فعالیت شرکت و مشخصات کامل موسین شرکت باشد.
  • مبلغ سرمایه شرکت بایستی در اظهارنامه ثبت و مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک ذکر شود.
  • تعهد سهام با نام و همچنین بی نام سهامداران و مبلغ اسمی سهام شرکت بایستی مشخص و در اظهارنامه قید شوند.
  • میزان مبلغی که هر یک از موسسین متعهد به پرداخت آن شده اند به همراه نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است باید در اظهارنامه شرکت ذکر شود.
  • به عنوان مورد آخر، آورده غیر نقد شرکت و توضیح و مشخصات آن است که باید در اظهارنامه شرکت جهت اطلاع ذکر شود.

انتخاب نام برای شرکت سهامی خاص

قوانین ثبت شرکت های سهامی خاص، در مورد انتخاب نام برای این شرکت ها نیز دارای مفادی است:

  1. نام شرکت سهامی خاص بایستی سه سیلابی باشد.
  2. هر سیلاب از نام شرکت به طور مستقل دارای معنا باشد و این موضوع در لغت نامه دهخدا به صورت مستند موجود باشد.
  3. نام شرکت بایستی ریشه فارسی (نه لاتین) داشته باشد و همچنین عدد نباشد.
  4. مشابه آن پیش از این ثبت نشده باشد.
  5. مطابق با شئونات اسلامی باشد.
  6. همچنین به یاد داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت در سامانه، بایستی 5 اسم سه سیلابی آماده کرده باشید و آنها را به ترتیب اولویت وارد سیستم کنید تا با انجام بررسی های لازم یکی از آنها مورد تایید واقع شوند.

انتخاب نام برای شرکت دارای نکات ریز و درشت فراوانی می باشد که ممکن است یک فرد معمولی از آنها بی اطلاع و یا در آن زمینه تخصص کافی را نداشته باشد. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه انتخاب نام برای شرکت سهامی خاص خود می توانید با کارشناسان ما در ثبت کاج تماس حاصل نمایید.

مدیرعامل شرکت سهامی خاص

انتخاب مدیرعامل شرکت سهامی خاص

قانون تجارت، همانطور که در بخش مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص نیز بدان اشاره شد، شرایط و ضوابطی را برای انتخاب مدیران شرکت قرار داده است که متقاضیان ثبت شرکت سهامی خاص را ملزم به رعایت آنها می کند.

در این قانون آمده است افرادی که حکم ورشکستگی شان صادر شده، اختلاس گران و سارقان، افراد خیانتکار در امانت، کلاهبرداران، فریب کاران و متصرفان غیرقانونی اموال عمومی که حکم قطعی آنها صادر شده و یا برای مدت محدود محروم شده اند نمی توانند در مدت محرومیت خود به عنوان مدیریت شرکت فعالیت داشته باشند.

همچنین هر شخصی که مدیریت شرکتی را برعهده دارد به هیچ عنوان نمی تواند مدیریت شرکت دیگری را نیز برعهده بگیرد. به عبارتی یک شخص مجاز به مدیرعاملی تنها یک شرکت است.

اصل 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز رئیس جمهور، معاونین وی، وزرا و اعضای هیئت دولت را غیرمجاز به داشتن شغل دوم کرده که علاوه بر این افراد، نمایندگان مجلس، وکلای دادگستری، مدیران شرکت های خصوصی، تعاونی و ادارات نیز شامل لیست افراد غیرمجاز برای انتخاب شغل دولتی دوم من جمله مدیریت شرکت سهامی خاص می شوند.

اساتید دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از این امر استثنا شده اند.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

پس از انتخاب نام برای شرکت و آماده سازی مدارک لازم، مراحل زیر را جهت ثبت شرکت سهامی خاص طی کنید:

– به سامانه اداره ثبت مراجعه کنید.

– اطلاعات خواسته شده را مرحله به مرحله وارد نمایید.

– مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید.

– در صورت عدم وجود نقص، سامانه، پیامک یا ایمیلی جهت پذیرش اطلاعات وارد شده به شما ارسال می کند.

– نسخه اصلی مدارک را پس از ثبت اینترنتی موفق به آدرس مندرج در تاییدیه (به صورت پستی) ارسال نمایید.

– پس از بررسی اصل مدارک و تایید آنها پیش نویس آگهی تاسیس، تنظیم و تحویل متقاضی می شود (در این مرحله متقاضی موظف به پرداخت هزینه هایی من جمله هزینه ثبت و هزینه روزنامه رسمی است).

– مجددا مدارک به بخش ثبت دفاتر برای انجام ادامه مراحل اداری تحویل می شود.

سایت ثبت شرکت سهامی خاص

برای طی مراحل ثبت شرکت سهامی خاص خود به صورت اصولی و دقیق و بدور از هر گونه اضطراب و نگرانی توصیه می شود که این امر را به یک شرکت حقوقی بسپارید تا متخصصین این کار با ریز بینی و رعایت تمام قوانین در اسرع وقت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و دچار هیچ مشکلی نشوید.

خدمات مشاوره تلفنی ثبت کاج توسط کارشناسان خبره حقوقی صورت گرفته و به صورت کاملا رایگان می باشد. پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
بیک وردی ‏۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

سلام چطوری میشه با صد هزارتومن سرمایه، شرکت سهامی خاص تاسیس کرد؟ اصلا با صد هزارتومن سرمایه مگه فعالیتی هم میشه انجام داد؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

حداقل سرمایه اسمی شرکت که در اساسناه ذکر می شود طبق قانون قدیمی ثبت این مبلغ می باشد نه میزان سرمایه برای شروع کار!

پاسخ
مسیب عبدی ‏۰۱ خرداد ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید میخواهیم یه شرکت حفاری معدن به شکل شرکت سهامی خاص ثبت کنیم، لطف کنید تماس بگیرید با شماره ای که نوشتم

پاسخ
سهراب نصرزاده ‏۲۶ مرداد ۱۳۹۹

سلام یه شماره بدین باهاتون تماس بگیرم

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۸ مرداد ۱۳۹۹

دوست عزیز شما که هست، 02162753000

پاسخ
حمیدرضا جنتی فر ‏۰۲ مهر ۱۳۹۹

برای ثبت شرکت چقدر هزینه دریافت میکنید؟
مدت زمان ثبت شرکت حداقل و حداکثر چقدر زمان بر هست؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۴ مهر ۱۳۹۹

سلام آقای جنتی فر
ثبت شرکت سهامی خاص 8 الی 15 روز زمان بر خواهد بود و هرچقدر شما گواهی بانکی برای اون 35 درصد سرمایه و اوراقی که شما و شرکا باید امضا کنند رو زودتر به دست ما برسونید زودتر کارتون انجام میشه، برای هزینه ثبت هم بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضا و سرمایه شرکت داره، چون آیتم های زیادی در هزینه ثبت شرکت سهامی خاص دخیل هستند، برای استعلام قیمت لطف بفرمایید تماس بگیرید با ما .

پاسخ
زهرا گودرزی ‏۰۹ آبان ۱۳۹۹

آیا امکان دارد بازرس مادر یکی از سهامداران باشد؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۰ آبان ۱۳۹۹

سلام
بله می توانند

پاسخ
روح اله امیری ‏۱۷ بهمن ۱۳۹۹

هزینه ثبت شرکت برای یک شرکت سهامی خاص رو خواستم بدونم.

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۹ بهمن ۱۳۹۹

هزینه بستگی به تعداد اعضا و میزان موضوع و سرمایه دارد لطفا تماس بگیرید.

پاسخ
تیموریان ‏۱۸ فروردین ۱۴۰۰

سلام و وقت بخیر
برای ثبت شرکت سهامی خاص میشه بجای 35 درصد سرمایه اولیه کل سرمایه اولیه را واریز کرد؟ که بعدا برای افزایش سرمایه هزینه های آگهی روزنامه و تغییرات پرداخت نگردد.

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

سلام خیر دوست عزیز باید 35 درصد را واریز کنید، مورد دیگری که فرمودید ارتباطی به هم ندارند.

پاسخ
رضا جاودانی ‏۱۸ فروردین ۱۴۰۰

با سلام و درود 1.برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به داشتن کارت پایان خدمت برای اعضا هست؟ 2. اگه نیاز هست معافیت تحصیلی اوکی؟ 3.مشاوره دارید؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

سلام جناب جاودانی، برای ثبت شرکت سهامی خاص و کل شرکتها نیاز به کارت پایان خدمت نیست، بله تماس بگیرید.

پاسخ
فاضلی ‏۲۶ فروردین ۱۴۰۰

درود بر شما
برای اعضای موسس که بیمه شان از جای دیگری پرداخت می شود, لزوما باید در لیست بیمه شرکت قرار بگیرند یا نه ؟ حتی به عنوان کارفرما

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

خیر الزامی برای هیئت مدیره ندارد که حتما بیمه رد کنید.

پاسخ
سعید ریانی ‏۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام روز بخیر در مورد ثبت شرکت سهامی خاص و همچنین تاسیس شرکت تعاونی ساختمانی سوال داشتم

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

دوست عزیز کاش سوالتون رو هم مطرح می کردید، لطف کنید تماس تلفنی بگیرید.

پاسخ
غلامعلی بیرانوند ‏۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام ، احتراما اساسنامه شرکت مفقود شده چگونه میتوانم پرینت یا المثنی بگیرم

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

از اداره می توانید درخواست المثتی بدهید یا این امر را به ما واگذار کنید.

پاسخ
ميثم معروفي ‏۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام
ما ميخوايم يه شركت سهامي خاص در زمينه خدمات گل و گياه و فضاي سبز ثبت كنيم لطفا تماس بگيرين

پاسخ
سيدابوالقاسم مقدم ‏۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

میخوام شرکت سهامی خاص با عنوان تعمییرات روشنایی چراغ خیابانی روستاها تشکیل دهم البته تخصصش رو دارم ولی مدرکش رو ندارم ولی نمیدونم باید از سازمان برق مجوز بگیرم یا نمیخواد؟ باتشکر

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

خیر نیاز به مجوز خاصی ندارید.

پاسخ
حسین زارع ‏۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

با سلام. هزینه کامل ثبت شرکت سهامی خاص توسط شما چقدر می باشد؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

با سلام بستگی به میزان موضوع و سرمایه و تعداد اعضا دارد چون تاثیر مستقیم در هزینه ها دارند این موارد، اما از 800 هزار تومان به بالا می باشد.

پاسخ
پیام کیانی ‏۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام، میخاستم بدونم که ایا ارتباطی بین سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص و میزان قرارداد های تجاری وجود دارد یا نه؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

با سلام معمولا شرکتهایی که قصد عقد قرارداد با سایر شرکتها را دارند یا قصد شرکت در مناقصات را دارند به اندازه میزان قرارداد سرمایه شرکت را در نظر میگیرند.

پاسخ
میلاد عالیخانی ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

با سلام و روز بخیر
ابتدا لطفا هزینه مربوط به انجام ثبت شرکت توسط موسسه کاج را بفرمایید سپس زمان مورد نیاز در اسرع وقت چقدر است، بنده شرکت حمل و نقل جاده ای داخلی و بین المللی جهت ثبت نیاز دارم. با تشکر از شما و وب سایت عالیتون

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

دوست عزیز هزینه ها بر اساس میزان سرمایه و موضوع و هزینه روزنامه رسمی می باشد، از 800 هزار تومان به بالا می باشد و مدت زمان هم تا زمان چاپ روزنامه رسمی حدودا 12 روز کاری می باشد.

پاسخ
نفس ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

سلام، مدیران یک شرکت سهامی خاص به جز بازرسین شرکت، می توانند با هم نسبت داشته باشند؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۱ خرداد ۱۴۰۰

بله مشکلی ندارد

پاسخ
الهه دستگردی ‏۲۹ فروردین ۱۴۰۱

سلام وقتتون بخیر بنده قراره یه دانشگاه دولتی استخدام بشم آیا درصورت داشتن شغل دولتی میتونم همزمان به عنوان مدیرعامل یک شرکت سهامی خاص فعالیت داشته باشم

پاسخ
مشاور کاج ‏۳۰ فروردین ۱۴۰۱

با سلام خیر دوست عزیز نمی توانید

پاسخ
رامین کمال نادیان ‏۲۱ خرداد ۱۴۰۱

سلام وقتتون بخیر.
تو یکی از قسمت ها نوشته شده بود که اگر شغل دولتی داشته باشید نمی توانید عضو هیئت مدیره باشید. من در شرکت فولاد کاویان اهواز ، جز نیروی پیمانکار هستم و نیروی استخدام رسمی نیستم. با این شرایط میتونم جز اعضای هیئت مدیره یه شرکت سهامی خاص باشم؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۲ خرداد ۱۴۰۱

بله دوست عزیز می توانید

پاسخ
سپهر ایرانی تبار ‏۲۸ آذر ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید سوال من این هست که آیا برای اعضای شرکت به غیر از مدیر عامل در آینده مالیاتی به آن ها طعلق میگیرد و این که در صورت بروز هر گونه مشکل چیزی به آن ها ربط پیدا می کند؟ و اینکه برای مکان معیین شده برای ثبت شرکت سهامی خاص مالیات یا هر گونه هزینه ای تعلق می گیرد یا خیر.

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۴ دی ۱۴۰۱

بله تعلیق میگیرد و هر عضو به اندازه ی سهمش در بدهی ها نیز سهیم خواهد بود، در مورد اجاره محل، در صورتی که اجاره نامه شرکتی باشد، مالک باید مالیات بر اجاره را ماهانه پرداخت کند، اگر پرداخت نکند بر عهده شرکت خواهد بود و اداره دارایی از شما خواهد گرفت

پاسخ
امینی ‏۱۶ خرداد ۱۴۰۲

آیا برای ثبت شرکت با موضوع صادرات و واردات تجهیزات دندان پزشکی نیاز به اخذ مجوز خاص هست؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ خرداد ۱۴۰۲

در ابتدا خیر ولی در ادامه برای ثبت سفارش و و اردات باید از imed مجوز بگیرید. کالاهایی که قراراست وارد کنید را معرفی و بابت هرکدام تایید واردات بگیرید.

پاسخ
حسینی ‏۲۰ خرداد ۱۴۰۲

سلام. لطفا یک مشاور برای ثبت شرکت معرفی کنید.

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۱ خرداد ۱۴۰۲

با سلام با شماره 02162753000 تماس بگیرید همکاران راهنمایتون خواهند کرد

پاسخ
حسین صحاف ‏۲۳ خرداد ۱۴۰۲

با سلام
در ثبت شرکت سهامی خاص، در هنگام ارسال مدارک از طریق پست، آیا صرفا اوراق دریافت شده از سایت و امضا و ارسال آن کفایت می کند یا باید کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه هیئت مدیره و بازرسان و همچنین گواهی سپرده سرمایه تعهدی را نیز در کنار اوراق ارسال نمود؟
با سپاس

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۴ خرداد ۱۴۰۲

اوراقی که وب سایت داده باید امضا شوند به همراه گواهی سپرده، نیاز به کپی برابر اصل مدارک نیست

پاسخ
داوری ‏۰۴ تیر ۱۴۰۲

با سلام و وقت بخیر
آیا بازرسین شرکت باید توسط شرکت بیمه شوند ؟ یا نیازی نیست بیمه باشند؟
یکی از بازرسین مدیر عامل یک شرکت دیگر است میتواند بازرس باشد؟
برای بحث مالیات آیا مالیات شامل بازرسین هم میشود؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۰۵ تیر ۱۴۰۲

سلام خیر نیاز به بیمه نیست، سوال دوم بله می توانند بازرس باشند و مالیاتی مشمول بازرسین نمی شود.

پاسخ
علی ه ‏۲۳ مرداد ۱۴۰۲

سلام
من دفتر ترجمه دارم ایا می توانم ثبت شرکت سهامی خاص بکنم؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۲

بله دوست عزیز

پاسخ
احمد اقبالی ‏۲۳ مرداد ۱۴۰۲

با سلام فقط یه راهنمایی کوچک دارم سرمایه من برای یک شرکت 50میلیون هست الان تعداد سهام چقدر میشه ،ارزش سهم به ریال و ارزش ریالی اسمی هر سهم چطوری باید بنویسم

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۲

با سلام بستگی دارد هنگام ثبت شرکت سهامی خاص تعداد سهام و ارزش هر سهم را چقدر زده اید

پاسخ
هادی میرزایی ‏۲۴ مرداد ۱۴۰۲

سلام آیا مدیر عامل و رییس و نایب ریس و بازرسین که سهام شرکت به نامشون هست و در اساسنامه ذکر شده که سهام را به بقیه (حدود۱۰۰ نفر )اعضا برگردانند توانایی دارند که سهام را به اعضا برنگردونن

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۲

متاسفانه متوجه سوالتون نشدیم دوست عزیز

پاسخ
ماندانا یاوری ‏۲۸ مرداد ۱۴۰۲

سلام و درود مطالب خیلی کاربردی و مفید بود
سوالی داشتم خدمتتون اگه در شرکت سهامی خاص درآمدی درسال اول نداشته باشه ، بازهم مالیات تعلق میگیره؟
و اینکه اعضاهئیت مدیره میتونن شاغل و بیمه بگیر باشن؟

پاسخ
مشاور کاج ‏۲۹ مرداد ۱۴۰۲

سلام خیر شما بر اساس درامد مالیات خواهید داشد، سوال دوم هم بله ولی نمی تونن کارمند دولتی باشند.

پاسخ
مرتضی سراوانی ‏۰۶ آذر ۱۴۰۲

با سلام
در زمان انتخاب بازرس اصلی ، ما یک شرکت حسابرس را به عنوان بازرس معرفی کردیم در سامانه ثبت شرکتها نماینده معرفی شده از طرف بازرس را با چه عنوانی ثبت کنیم ؟ به عنوان وکیل سهامدار – نماینده قانونی یا سایر نمایندگان قانونی
با تشکر (قابل ذکر است که نماینده معرفی شده از طرف شرکت حسابرسی دارای حق امضا در آن شرکت می باشد )

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۱ آذر ۱۴۰۲

به عنوان نماینده قانونی ثبت بفرمایید

پاسخ
نور محمد بهلولی ‏۰۷ آذر ۱۴۰۲

با عرض سلام . من در یک سازمان مردم نهاد ( NGO) میر عامل هستم اما این سازمان فعال نشده آیا میتوانم در زمان ثبت شرکت سهامی خاص با عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره فعالیت نمایم ؟ با سپاس از شما .

پاسخ
مشاور کاج ‏۱۱ آذر ۱۴۰۲

با سلام خیر دوست عزیز

پاسخ
مشاهده نظرات بیشتر
تماس